Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Muizenplaag

<< < (7/11) > >>

Daphne:

--- Citaat van: Poek op 05 december 2005, 10:38:28 ---Ik heb het zelfs wel eens met kattenharen rondstrooien geprobeerd
--- Einde van citaat ---

Heb je je :kitty: kaalgeplukt? :o

Trouwens, welkom Niels! Ik kan je helaas niet verder helpen, omdat ik nog nooit muizen heb hoeven vangen...

nielsk:
hallo Daphne,
ik heb geen kat om kaal te plukken, maar ik zal verslag doen van het ultrasone verschrikkingsapparaat.
Niels

nielsk:
een voorlopig verslag: door de pootafdrukken wist ik zeker dat het gat bij de cv-buizen de muis zijn entree was. Ik heb het met muurvuller dichtgemaakt. Toen heb ik een ultrasoon apparaat gekocht bij de Praxis, want het idee dat ze toch onder de vloer zitten en zo weer een ander gat kunnen vinden vond ik toch niet fijn. Ik heb het geplaatst bij de ingang en aangezet. Vlak daarna hoorde ik gestommel achter de muur, daarna heb ik geen muizengeluid meer gehoord. Het lijkt er dus op dat hij zijn biezen heeft gepakt. Wel een succes dus.

petranja:
op ongediertewinkel.nl zijn van die aparaten te koop

ook ik heb op dit moment last van een ware muizen plaag.
we hebben vogels en ze komen op het voer af.
nu hebben we alle vogels in een kamer gedaan,we stofzuigen 2 maal per dag, en er zijn minder muizen te vinden rond de vogel kooien.
ze zitten nu op een andere plaats, namelijk mijn slaapkamer, en dat is niet prettig.
ik ga maar zo een aperaat aanschaffen om te kijken of het wat is.

allemaal veel geluk met deze diertjes, of het verdrijven er van.

Lady d'Arb@ñville:

Een week of wat geleden had ik een muizenval aangeschaft. Met een of ander lokgeurstofje erin. Afijn, de fabrikant zal wel weten waar de muizen op afkomen zou je denken... Niet dus!
Na weken wachten was het valletje nog leeg. Toen deden we er zelf toch maar een stukje kaas in (cheddar, mocht dat uit kunnen maken), en een dag later verdrongen zich maar liefst vijf of zes kleine muisjes in het valletje. Nog een dag later zaten er twee grotere muizen in, dus ik hoop dat de complete familie nu is uitgezet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie