Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Muizenplaag
haantje:
Da's lief van je, Flapke.
koekje:
Das idd heel aardig. Als er hier een levende muis binnenkomt, zet ik er een kat bij :-[
haantje:
De katten hebben hier in huis nog nooit naar een muis getaald, dat is was buiten wel anders...
koekje:
Ik heb er een keer 1 in de gang gehad toen Sien nog een klein en minder dik Sientje was. Toen ze eenmaal doorhad dat het voor haar was (hij zat in de gang op mn post), vond ze het een geweldig speeltje. Na een paar minuten kwam ze beteuterd terug de kamer in; hij deed het niet meer. Muis lag op de mat met zn pootjes omhoog. Ik heb hem daarna in de achtertuin gegooid en Sien bleef hem terug naar binnen brengen. Tot schrik van meneer koekje, want die vond dat maar eng.
Ze heeft hem niet opgegeten. Kattenvoer-muizen die ik voor Ot koop, eet ze overigens ook niet. Die zijn ook niet speelgoedwaardig voor Sien, terwijl Ot die nog wel eens een rondleiding wil geven voor ze naar binnen gaan.
fem fatale:
Ik heb heel soms een muis binnen die niet kan ruiken ofzo, maar zodra ik de katten naar een kiertje zie kwispelen haal ik er een fret bij. Is denk ik het meest muisvriendelijke wat hier mogelijk is, want ik krijg hem nooit meer levend naar buiten en fretten doden eerst en spelen daarna. Wilde muizen worden hier ook niet gegeten.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie