Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Muizenplaag

<< < (2/11) > >>

Flapke:
Ik zou zo snel mogelijk heel veel vriendelijke vallen zetten, want als je nog een paar weken wacht zijn het er nog een paar honderd meer en heb je aan vallen zeker niet genoeg.

Op een boerderij lijkt een kat mij ook de beste optie.

Verder zorgen dat er geen etenswaren zijn waar ze op af komen.
Al het eten wat in papieren pakken of in alleen maar plastic zit daar komen ze aan. Alleen blikjes kun je veilig laten staan.

Wij hebben sinds een paar weken ook muizen en hebben nu een paar vriendelijke vallen gezet. 1tje gevangen, die hebben we een paar kilometer verderop losgelaten.

Lady d'Arb@ñville:
We hebben zo'n ultrasoon ding aangeschaft, en tot mijn verbazing hebben we sindsdien geen muis meer binnen gezien.
Zelfs de muis die residentie had gekozen onder de koelkast of zo, geen keutel meer van tegengekomen.
Nadeel is dat die dingen niet voor een al te grote ruimte geschikt zijn, en ik zou het mijn hond ook niet willen aandoen als ik er een had.

fem fatale:

--- Citaat van: mystic op 05 december 2005, 10:30:05 ---Nauw, wij hebben een hele grote lieve grote boxer Noë en die heeft het niet zo op katjes. Maar hij is ook nog is te traag om die muizen te vangen  ::)

--- Einde van citaat ---
kun je de kat niet overdag buiten en 's nachts op zolder oid laten? Ik neem aan dat de hond niet zoveel op zolder komt en de muizen vast wel.

mystic:
Net zoals de muizen kan onze hond ook niet tegen de kattenlucht. Hij word dan best wel para in z`n hoofd. Maar wat moet ik verstaan onder  zo'n ultrasoon ding? Is dat een elektrisch apparaat wat een bepaald geluid maakt ofzo?

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: mystic op 05 december 2005, 11:19:21 ---Maar wat moet ik verstaan onder  zo'n ultrasoon ding? Is dat een elektrisch apparaat wat een bepaald geluid maakt ofzo?

--- Einde van citaat ---

Inderdaad, je moet het zien als een soort sirene met een flinke geluidsdruk, maar dan met frequenties die zo hoog liggen dat het voor mensen onhoorbaar is.
De toonhoogte wordt ook voortdurend gevarieerd.
Maar wij gebruiken het in een ruimte van slechts een paar vierkante meter, ik geloof dat zo'n ding tot zo'n 20 vierkante meters effectief moet zijn.
Als je een hele boerderijzolder vol wil leggen met die apparaten kon het wel eens prijzig worden, zeker als je van tevoren niet weet hoe effectief het zal zijn. Want ik blijf skeptisch over de werking van dit soort apparaten, ondanks dat het goed lijkt te werken.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie