Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Meer bomen de oplossing?
johanna13:
--- Citaat van: Poek op 06 december 2005, 19:46:30 ---
Maar momenteel lijkt de afbraak van het regenwoud inderdaad het grootste probleem te zijn. Als dat gestopt kan worden, zou dat een grote winst zijn. Maar het heeft met armoede te maken: mensen willen overleven, en daarvoor moeten ze helaas soms bomen kappen. Dat kun je die mensen niet echt kwalijk nemen...
--- Einde van citaat ---
laten we ze dan aan het werk zetten door het planten van bomen
geef ze daar geld voor
zodat het veel minder aantrekkelijk word om te kappen
Anna:
Nou ik heb besloten om toch via trees for travel mijn vlucht te compenseren! Ik heb de site eens grondig doorgelezen en kreeg een goede indruk. Ik was in eerste instantie nog niet echt zeker of ik het wel via deze organisatie wilde doen omdat ik van iemand gehoord had dat ze de zaak niet vertrouwde omdat er een nummer van de kamer van koophandel ontbrak en omdat diegene geen goede indruk had van de organisatie!
Bedankt Ligfietsertje, voor het uitzoeken van nog meer site's en je advies! Ik heb die andere site's ook bekekend voor de vergelijking. Die Belgische zag er keurig uit, maargoed als het ook dichter bij huis kan, met een Nederlandse organisatie....
Wel raar dat ik bij de Belgen minder hoefde te betalen. Hun berekening van uistoot is waarschijnlijk iets anders. Maargoed, ik draag graag mijn steentje bij....
Lovelocker:
Anna ziet gij nog iets komen? Of: komt nooit weer terug: Kleine Johanna (dat heb ik dan weer, Poek: dat wordt weer kluts).
Bomen op schrale grond...mmmm, ik dacht van niet. In het algemeen gesproken dan. Bos is namelijk meestal de laatste fase van... (term kwijt)
Als je aan "onze" heide niets doet, wordt het pitriet...brandnetels....bos(o.a. berken)...zoiets. Water-moeras-verlanding-moerasbos(o.a. elzen) Enz. Het regenwoud zal ook pas weer komen na een lange periode.
Poek:
Je bent weer flink associatief bezig, Lovelocker. En hardop aan het denken ;)
Draek:
Ik heb trees for travel ook gedaan. Geloof wel goede organisatie.. kan eventueel wel kvk opzoeken van ze. Staat geloof in een factuur van hun.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie