Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Meer bomen de oplossing?
johanna13:
nu dan hebben we ons mest overschot toch ook opgelost
als de bomen eenmaal aanslaan vormt er weer humus
bomen doen het tenslotte op schrale grond beter dan gewassen voor teelt.
die stortbuien worden dan naar jaren ook minder
want de bomen nemen het water op waardoor het minder in de lucht komt en dus minder in de lucht.
nu dan zetten ze daar toch wat ambetenaren op die hebben we hier toch veeeeeeeel te veel
gooi daar dan eens een subsidie op.
laat de boeren hun houtwallen weer herstellen
en de mensen op het platte land
geef daar dan subsidie voor
nee ik ben niet de oude johanna!
Poek:
Geef ons hoop, Johanna, geef ons hoop, Johanna...
Maar momenteel lijkt de afbraak van het regenwoud inderdaad het grootste probleem te zijn. Als dat gestopt kan worden, zou dat een grote winst zijn. Maar het heeft met armoede te maken: mensen willen overleven, en daarvoor moeten ze helaas soms bomen kappen. Dat kun je die mensen niet echt kwalijk nemen...
Anna:
Ik heb gister nog een onderwerp bij het nieuwe talpa programma gezien "de wondere wereld" of zo heet dat. Dat ging over het paaseiland. Waar mensen hele grote beelden maakten uit rotsen en die wilde vervoeren naar de zee om ze daar aan de kust te plaatsen. ze deden dat doormiddel van ze over bomen te rollen. En er werden steeds meer bomen gekapt, op een gegeven moment bleef er niks over. Ze konden geen vogels meer eten want die leefden daar niet meer omdat er geen bomen waren, de grond verzakte en verschoof doordat de wortels van bomen niet mee rin de grond zaten, uiteindelijk hebben ze elkaar uitgemoord, en dat allemaal omdat er geen bomen meer waren op hun leefgebied (een eiland) zo kan een "natuur ramp" dus zorgen voor de ondergang van de mens. En daar wezen ze gister ook op!
Ik weet niet of ik het hele verhaal precies juist verteld heb, maar het komt erop neer dat bomen wel heel belangrijk zijn voor mens, dier en milieu! Jammer genoeg groeien de bomen niet zohard als dat ze gekapt worden! Mensen moeten echt snel in actie en tot inkeer komen voordat straks ook alle grote bossen van de aarde verdwenen zijn! Dus ja ik denk zeker dat veel bomen bijdragen aan een betere leefwereld...!
Nog even een vraag aan een ieder die hier vestand van heeft: a.s maandag vlieg ik naar Amerika voor mijn aupair jaar. Ik wil mijn vlucht graag compenseren, met jawel: bomen :)
Maar nu heb ik gekeken op de site van treesfortravel. En ik kan geen kamer van koophandel nummer vinden, verder staan er best veel spelfouten op de site, en heb ik via via gehoord dat je toch moet oppassen als je dit soort "kenmerken" ziet. Weet iemand of deze organisatie te vertrouwen is, of weet iemand een andere organisatie die ook aan het compenseren van grond en vlieg verkeer doet door het aanplanten van bomen voor de uitstoot co2 en andere slechte stoffen tijdens je reis...??
Monique:
--- Citaat van: johanna13 op 06 december 2005, 16:44:13 ---sinds wij mensen op de aarde zijn hebben wij eigenlijk 1 ding gedaan.
dat is bomen kappen.
--- Einde van citaat ---
Mensen hebben wel meer gedaan dan bomen kappen hoor...
Ligfietsertje:
--- Citaat van: Anna op 06 december 2005, 20:18:57 ---Maar nu heb ik gekeken op de site van treesfortravel. En ik kan geen kamer van koophandel nummer vinden, verder staan er best veel spelfouten op de site, en heb ik via via gehoord dat je toch moet oppassen als je dit soort "kenmerken" ziet. Weet iemand of deze organisatie te vertrouwen is, of weet iemand een andere organisatie die ook aan het compenseren van grond en vlieg verkeer doet door het aanplanten van bomen voor de uitstoot co2 en andere slechte stoffen tijdens je reis...??
--- Einde van citaat ---
'k Heb hard zitten zoeken naar een website van een andere organisatie die zich met zulke compensatie bezig houdt. De website die ik zocht heb ik niet meer terug gevonden maar ik ben wel op deze: www.coolflying.be/ website gestoten. Het ziet er op het eerste zicht betrouwbaar en professioneel uit. 'k Hoop dat je er iets aan hebt.
Of je kan natuurlijk ook gewoon een donatie doen aan een organisatie als www.itf.nl
'k vind het trouwens schitterend dat je je vlucht wilt compenseren, dat zouden veel meer mensen moeten doen.
'k Heb trouwens, na nog wat zoeken en lezen, toch niet zo'n slechte indruk van treesfortravel. 'k Betwijfel dat een organisatie als 'ecovolunteers' (www.ecovrijwilliger.nl/trees_for_travel.html) en anders met zou samen werken.
En hoewel ik bij gebrek aan financiƫle middelen en tijd nog nooit aan een 'ecovolunteer-project' heb deelgenomen heb ik ook van die organisatie een positieve indruk. (Maar misschien sla ik de bal wel totaal mis.)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie