Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Houdbaarheid etenswaren
veggiesara:
Ik gooi het weg als het vreemd ruikt of als er schimmel op zit natuurlijk.
Naar de houdbaarheidsdatum kijk ik wel, maar als je weet dat ze daar zelfs in de winkel mee knoeien , check ik het nog eens door te ruiken ofzo.
M.:
--- Citaat van: Aiko op 12 december 2005, 18:27:12 ---Ik doe zelf nooit zo aan houdbaarheidsdata. Als ik pluizigheid zie snij ik dat wel weg, het restand wordt gewoon achteloos verorberd. Zit het in het bakje maar niet op de olijven, dan houdt het mij niet tegen. Maar ik ben dan ook een lompe boer met een 'ach dat valt wel mee'-mentaliteit.
--- Einde van citaat ---
Zo ben ik nu ook, en ik moet zeggen dat ik het gevoel heb dat ik er alleen maar sterker door geworden ben. Vroeger was ik echt een pietlut, als de houdbaarheidsdatum verstreken was at ik het absoluut niet op, ook al zag het er nog prima uit. Ik heb het gevoel dat ik daardoor absoluut geen weerstand heb opgebouwd, en toen ik op vakantie ging naar Mexico (inmiddels meer dan 10 jaar terug) was ik dus vanaf dag 1 ontzettend ziek. Mijn moeder die juist alles vreet was de enige van het reisgenootschap die geen dag ziek is geweest. Nu ben ik zelf dus ook zo, en bij mijn laatste tropische uitstapjes heb ik nergens last van gehad. Natuurlijk is het zo dat als je echt een naar virus oppikt in zo'n reis dat je alsnog doodziek kan worden, maar ik denk dat het zeker wel helpt tegen de zogeheten 'reizigersdiarree'.
Gabs:
ik heb erg zwakke darmen, dus als ik iets eet wat niet vers genoeg is dan is het feest... ik moet er dus wel op letten.
Monique:
Ik ben daar altijd heel voorzichting in.
Ik kijk altijd naar de houdbaarheidsdatum, als die al een dag eroverheen is gooi ik het al weg en als het raar smaakt of vies ruikt ook (ookal is de houdbaarheidsdatum nog niet verstreken).
Macka:
Als het niet terugpraat en niet raar ruikt of beschimmeld is (of compleet papperig geworden) vind ik meestal dat het nog wel goed is.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie