Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Greenpeace vs. WWF

(1/5) > >>

Troy:
Wie kan eens de verschillen tussen deze organisaties uiteenzetten? Wat zijn hun standpunten over verschillende onderwerpen (met name: hebben de beide instanties verschillende ideeën over bepaalde kwesties?) en wat gebeurt er met je geld?

Het WWF beweert zelf heel veel te doen, maar "je hoort er nooit wat van". Wel heb ik eens gehoord dat de EU geld van het WWF gebruikte om een bepaald reservaat op te kopen.

Met Greenpeace is het precies het omgekeerde verhaal: ze staan wekelijks in de krant met een of andere protestactie, maar wat doen ze met het geld dat je doneert?

Ik hoop dat iemand dit eens voor me kan toelichten. :)

Draek:
beiden veel aan administratie en groot deel aan campagne kosten. Ook nog deel aan kosten voor nieuwe leden te werven.

Greenpeace steunt het vissen en steunt bioindustrievis.. wnf zorgt dat de dierproeven omhoog schieten, de top zijn jagers, steunen zeehondenjacht, etc.

Maar als je tussen die twee moet kiezen.. kies Greenpeace dan. Die lijken weer wat te durfen zag ik in het nieuws. Op een walvis die geharpoeneerd is meereizen om te zorgen dat die niet aan boord gebracht kan worden.

WNF stopt ook wel geld in goede dingen hoor. Maar goed.. ik ga ze in ieder geval niet steunen, omdat er een stel hypocrieten werken en een stel jagers de top vormt.

Je kan ook eens kijken naar IFAW. Of Sea Shepherd (de greenpeace van vroeger..).

Of steun actiegroep Circusleed.. die doen goede dingen ;) :P

Anna:
He Dr@@kje wat je daar schrijft over greenpeace wist ik niet! Ik steun ze nu al een jaar! Dat klinkt toch niet echt positief...

Wat ik zelf erg prettig aan greenpeace vind is dat ze echte actie voeren. Je ziet ze 1 keer in de zoveel tijd met een ludieke actie om onze aandacht te trekken voor onderwerpen die er echt toedoen. Ik bewonder het lef van sommige actievoerders en wil ze daarom graag steunen!

Verder steun ik ook de WSPA. Heeft iemand daar misschien ook iets over te zeggen, iets wat bij hun niet in orde is? Dan zou ik het graag lezen. En zou ik eventueel andere doelen kunnen overwegen!

Lovelocker:
Ben van beide lid geweest, maar niet meer. Om andere redenen dan die Draakje noemt.
Om het kort te houden: ik vertrouw de informatie van Greenpeace niet. Is een aantal keren bewezen misleidend. Iets waar meer organisaties last van hebben.
En het WNF is nogal een club van westerse mensen die elders de meest gevaarlijke dieren te gaan beschermen. Zoals Midas Dekkers eens treffend zijn: geen van het WNF stelt voor om van zijn Gooise villa een wandluizenreservaat te maken. Ik kan er wat bij verzonnen hebben, deze quote.
Maar ja...soms moet je wel wat accepteren. Op alle organisaties is wel wat aan te merken. Ik vind vogels redden die onder de olie zitten dieronvriendelijk bijvoorbeeld. Of valse honden in een dierenasiel houden. En hier rijdt de dierenambulance uit voor een duif. Daar heb ik ook mijn vraagtekens bij.

Lovelocker:
Nu ik erover nadenk gaat mijn geld tegenwoordig naar organisaties die in Nld ecosysteempjes in stand houden of willen verbeteren en naar Wakker dier.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie