Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Greenpeace vs. WWF

<< < (4/5) > >>

Lovelocker:
@ Troy: je hoeft toch niet te kiezen. Je kunt ook schenken aan een bepaald project. Dan hoef je het niet eens te zijn met sommige praktijken.
De aankoop van natuurgebied vind ik altijd wel een goede: mits goed beheer/bewaking mogelijk is.

Troy:

--- Citaat van: Grote Kluts op 08 januari 2006, 17:47:34 ---@ Troy: je hoeft toch niet te kiezen. Je kunt ook schenken aan een bepaald project. Dan hoef je het niet eens te zijn met sommige praktijken.
De aankoop van natuurgebied vind ik altijd wel een goede: mits goed beheer/bewaking mogelijk is.

--- Einde van citaat ---

Dat is waar. Maar deze organisaties bieden een soort totaalpakket: met je geld bescherm je zowel de woestijn in Afrika als de zeehonden in Canada. Als je een stuk natuurgebied in bv. Braziliƫ koopt, bescherm je echt alleen dat stuk grond (en de dieren erin, en de houtkap etc. natuurlijk).

Ik heb overigens Greenpeace en WWF genoemd omdat dat de twee meest bekende organisaties zijn; maar mijn keuze is niet beperkt tot die twee. Goede alternatieven mogen ook. Echter, de organisaties die genoemd zijn focussen zich vooral op dierenbescherming, terwijl ik meer op zoek ben naar een allround milieubeschermingsorganisatie.

Draek:
IFAW is natuur/dierenbeschermend. Maar zijn ook goed voor dierenrechten.

http://www.seashepherd.nl/

Is ook voor natuur/dierenbescherming. Maar focussen wel veel op zee en op eilandgroepen enzo.

Fem:

--- Citaat van: Anna op 07 januari 2006, 20:29:20 ---Wat ik zelf erg prettig aan greenpeace vind is dat ze echte actie voeren. Je ziet ze 1 keer in de zoveel tijd met een ludieke actie om onze aandacht te trekken voor onderwerpen die er echt toedoen. Ik bewonder het lef van sommige actievoerders en wil ze daarom graag steunen!

--- Einde van citaat ---

Greenpeace en het WWF voeren op verschillende manieren actie.
Greenpeace voert actie door ludieke en soms gevaarlijke dingen en krijgt daardoor veel aandacht van de pers.

Het WWF doet veel aan lobbyen om zo dingen op hoger niveau proberen te bereiken. Hiervoor krijgt het WWF niet veel publiciteit en lijkt het alsof ze niet zoveel doen, maar ze doen dus veel achter de schermen.

Allebei deze strategieen zijn belangrijk en kunnen niet door een organisatie uitgevoert kunnen worden omdat een regering niet zo snel naar greenpeace zal gaan luisteren als die zouden gaan lobbyen.

Anya:

--- Citaat van: Anya op 08 januari 2006, 13:44:30 ---Die ken ik van hun reclamecampagne op National Geographic. Daar leggen ze alleen uit hoe je hen als Nederlander kan steunen. Weet iemand hoe het voor Belgiƫ zit?
--- Einde van citaat ---

Je kan via de internationale site (http://www.wspa-international.org) doneren met een kredietkaart over een secure connection, zie ik.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie