Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Variatie met kleuren groenten en fruit

(1/6) > >>

Georgientje:
Een maaltijd is volgens het Amerikaanse National Cancer Institute pas echt gezond en gevarieerd te zijn als die vijf kleuren groente en fruit bevat: wit, blauw, rood, groen en oranjegeel. Door af te wisselen met kleur krijg je pas echt een evenwichtige voeding. Elke kleur heeft iets aparts zoals verschillende vitamines, mineralen en phytochemische stoffen. Let jij op variatie in kleur?

Aiko:
Aubergine? Pruim?

Draek:
Ik heb net wit/groen (sla), tomaat(rood) en komkommer(groen) gegeten.

Ik vind veel kleuren wel lekker :)
Drie kleuren paprika in de roerbak :)

Ligfietsertje:

--- Citaat van: Kiwi op 08 januari 2006, 14:42:57 ---Aubergine, pruimen en druiven vind ik eerder paars dan blauw.

--- Einde van citaat ---

Ik ben het met je eens maar denk toch dat ze zulke groenten en fruit bedoelen.  Ik ken immers geen groenten of fruitsoorten die echt blauw zien.

En ik ga me echt niet bezighouden met de kleur van mijn eten.  Zoals altijd draait het hier om variatie maar het is volgens mij niet nodig om in elke maaltijd een perfect evenwicht na te streven.

(P.S.: Ik ben blij je terug te zien als actief deelnemer op dit forum.)

Superguppie:
Ik let er ook niet echt op, de vitamines die ik al jaren slik hebben wel sinds kort 'Nutricolours', kleur- voedingscomplexen zeg maar.  
Ik hoop met heel m'n hart dat dit de opvolger van Atkins gaat worden, eindelijk iets gezonds....
(Eens kijken of ik mijn schoonmoeder zover kan krijgen om Atkins hiervoor te laten vallen, het is immers stukken gezonder en daar in het Franse land zijn groenten en fruit in overvloed te krijgen)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie