Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Variatie met kleuren groenten en fruit

<< < (3/6) > >>

Superguppie:
Inderdaad het hoeft niet, maar ik denk dat het wel helpt om voldoende groenten en fruit op je bord te krijgen. Iets waar veel mensen toch moeite mee hebben.

Georgientje:
Veel mensen eten niet alleen te weinig groenten en fruit, ze wisselen ook nog eens te weinig af. De kleuren blauw (aubergine) en wit (witlof) worden het minst geconsumeerd. Toch zijn ook blauwe en witte kleurpigmenten belangrijk voor de gezondheid; het gaat om het complete spectrum!

Macka:

--- Citaat van: Georgientje op 08 januari 2006, 19:26:28 ---Toch zijn ook blauwe en witte kleurpigmenten belangrijk voor de gezondheid; het gaat om het complete spectrum!

--- Einde van citaat ---

Ik heb zo'n vermoeden dat het niet specifiek om de kleurpigmenten gaat, want dan zou je ook gewoon een halve liter (soja)-melk kunnen drinken en een slokje blauwe levensmiddelenkleurstof kunnen nemen

Georgientje:
Het verhaal wil dat ieder kleurpigment een specifieke bijdrage aan de gezondheid levert. Blauw is goed voor het geheugen, wit voor het cholsesterolgehalte, rood voor het hart en ga zo maar door.

smikkeltje:
zijn er witte groenten die geen witlof of andere vieze koolsoort zijn? anders wordt het een treurig verhaal voor mijn hart en cholesterolgehalte  :-\

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie