Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Variatie met kleuren groenten en fruit
smikkeltje:
ik geloof niet per se in een onwijze kleurentheorie ofzo hoor, maar het is wel aannemlijk dat je moet variƫren in de soorten groente die je eet. dus peulvruchten, bladgroenten, koolsoorten, vruchtgroentes, en misschien is kleur dan een goede richtlijn ofzo. (mijn pa eet alleen doperwten en sperziebonen, lijkt me niet echt gezond.)
Georgientje:
Als je nooit oranje (wortel) of wit (asperges) eet, krijg je nooit de vitamines e.d. binnen die daarin zitten. Hier zitten weer andere dingen in dan in groen (doperwten)...
bienne:
Hmmm, ik ken dat wb de kleuren niet. Maar het staat wel saai als je aardappels met bloemkool eet ;) maar dat is meer iets als je kok bent om daar op teletten.
Ik let verder niet op kleur, eet zo gezond mogelijk.
Superguppie:
--- Citaat van: Georgientje op 09 januari 2006, 16:53:27 ---Als je nooit oranje (wortel) of wit (asperges) eet, krijg je nooit de vitamines e.d. binnen die daarin zitten. Hier zitten weer andere dingen in dan in groen (doperwten)...
--- Einde van citaat ---
De meeste vitamines en mineralen zijn niet bepaald kleurgebonden hoor. Dit zou alleen opgaan voor die "kleurpigmenten".
Gabs:
caroteen, de oranje kleurstof van bijvoorbeeld wortels, is toch hetzelfde als vitamine A, of heb ik het nu helemaal mis??? dan kan dat toch ook het geval zijn bij de andere kleurstoffen???
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie