Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Nieuw energielogo

<< < (4/4)

Ruurdje:
Ik vind het vet handig, en ook best wel confronterend. Op alle nieuwe koekjes in het assortiment (poiesz) staat nu ook het aantal calorieën per koekje. Wel handig, maar laatst kwam ik erachter dat een kokosmakroon wel 150 calorieën heeft.. en normaal eet ik er wel 2 ofzo van op. En ik heb ook al koeken gezien van 250 kcal! :O

Maarja, ik denk dat het vooral bij koekjes/snoep en andere dingen wel  even bewust maakt van hoeveel er nu in zit.. goede zaak!

Miriam:
Dat klavertje van de Appie is ook maar betrekkelijk, ze plakken het (volgens mij) alleen op eigen merk, en het gaat om de gezondste keuze tussen soortgelijke alternatieven dus dat zegt nog niet zo heel veel, en al zeker niet hoeveel je er van kan/mag eten om het ook echt gezond te laten zijn..

Sanja:
Het teken staat niet op koekjes, omdat daar geen gezonde keuze van is. Wat Miriam zegt klopt dus niet, het gaat niet om 'de gezondere onder de slechten', maar echt om een gezonde keus.

Het viel me nu trouwens pas op dat op de Sainsbury's producten in de cirkeldiagram ook nog wordt aangegeven of een bepaald segment 'goed' is of niet: als het een gezond percentage van iets bevat, is het groen, anders rood.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie