Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vogelpest en wat doe ik?
Lovelocker:
De laatste maanden - de bui zag je al van verre hangen - erover nagedacht wat ik er mee moet. Ik doe (nog) mee aan Adopteer een kip. Geef af en toe een bon weg, trouwens, want eet niet veel eieren als eieren. Maar ook "mijn" kip zit nu opgehokt. Wat moet ik met dat gegeven?
Ik wacht nog even of het sein op groen gaat voor vaccineren. Blijft het sein op rood dan zal ik geen eieren of produkten ervan meer eten thuis. Uit wel, want dat geeft me teveel gedoe en ik wil anderen niet belasten. Men houdt al alom rekening met mijn vegetarier-zijn. Vooralsnog denk ik er zo over, maar ik ben nog niet uitgedacht.
M.:
Maar weet je zeker dat 'jouw' kip echt opgehokt zit als in "opgesloten in een of andere donkere schuur", het kan ook zijn dat hij nog gewoon naar buiten mag maar dat er een soort net overheen gespannen is. Ik wil als veganist natuurlijk niet het eten van eieren gaan promoten, maar ik denk toch dat als ik op dit moment nog eieren zou eten ik dat ook zou blijven doen. Want juist de boeren die wel nog iets proberen te doen aan het welzijn van de kippen zijn hier nu goed de dupe van.
Migrator:
heb ook zo'n adoptie kip (gehad)
wist je dat ze na een jaar (geloof ik, volgens m'n vrouw een half jaar) ook afgevoerd worden en geslacht?
Weet alleen niet of ze dan worden verkocht als Bio vlees, jullie?
overanalizing:
--- Citaat van: Migrator op 19 februari 2006, 13:27:36 ---Weet alleen niet of ze dan worden verkocht als Bio vlees, jullie?
--- Einde van citaat ---
Toch zeker niet met een bio-label.
Migrator:
geen id, dat was eigelijk de vraag denk ik. Niet dat ik van plan ben m'n adoptie kip op te gaan eten. :-X
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie