Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vogelpest en wat doe ik?
Lovelocker:
Ja, dat heb ik ook gehoord. De man had de vorige keer ook zijn kippen opgehokt en dat was niet goed gegaan. Ik kan zo'n man begrijpen. Kinderboerderijen krijgen nu kippen gedumpt: mensen die geen zin hebben in vaccinatie en/of ophokken.
Gretz:
De hobbykippen die wij (ouders/broer) hadden zijn deze week weggebracht en intussen 'een kopje kleiner gemaakt'. :-[ :-X
Reden 1 daarvoor was de vogelgriep, ophokken was ook niet alles geweest (zo groot is het hok niet). Reden 2 was dat ze toch al van plan waren de kippen weg te doen, omdat de kippenren het aangrenzende schuurtje verdwijnt omdat m'n ouders een grotere tuin willen hebben. En reden 3 was dat ze er op deze manier makkelijk van afkwamen. "ze hebben een goed leven gehad en zijn nu in de 'kippenhemel' (dat zegt m'n vader die niet éens gelovig is).
Ik kan het allemaal niet zo goed begrijpen, en mijn protesten kwamen achteraf omdat het mij niet verteld was. :( Ze hebben al weleens eerder een haan (die toevallig te veel was) laten slachten en zelf opgegeten. ??? Ik snap dat niet, dat je het over je hart kunt krijgen om de dag ervoor de kippen nog eten te geven en de volgende dag er zelf aan zit te eten. ;) Mij lijkt het ook niet zoveel moeite om die beestjes naar een plaats te brengen waar ze rustig verder kunnen leven; bijv. een scharrel- of kinderboerderij. Laat ze voor mij part los in de tuin rondlopen (kippenren is intussen gesloopt). Dan kan niemand beweren dat die kippen echt van ons zijn (als de vogelgriep opduikt). Maar ja, het mag niet zo zijn en ik vind het niet echt leuk dat ik zulke mensen als familie heb...
Migrator:
Tja, wat doe je er aan? Wat voor de ene een praktische oplossing is is voor een ander misschien weer een beetje onbegrijpelijk. Mijn ouders hebben ook kippen, wat ze er mee gaan doen weet ik niet. In het begin hadden ze er ook haantjes tussen lopen, maar daardoor hebben ze nu toch wel wat veel kippetjes. De hanen hebben ze bij Huis Doorn neer gezet, daar liepen al kippen los en daar hebben ze maanden rond gehobbeld in alle vrijheid. Of ze daar nog lopen weet ik niet. Maar misschien zijn ze er nog wel happy?
Dat je de ene dag je beesten te eten geeft en de volgende dag op eet moet ik ook niet aan denken, maar consequent is het wel. Ze sluiten hun ogen niet voor waar het vlees vandaan komt in iedergeval. Dat is al beter dan de mensen die ik ken die de ene dag vrolijk kalfs- en lamsvlees eten en dan op de kinderboerderij gaan lopen roepen dat het van die leuke schattige diertjes zijn, er nooit bij stil staand dat ze die de vorige dag nog in delen op bord hadden liggen.
Bij m'n vader thuis deden ze vroeger niet anders, konijnen het jaar vet mesten en dan aan het einde op eten, en zelf slachten natuurlijk.
En als je ze los laat lopen in de buurt denk ik dat ze wel gewoon worden gevangen of geschoten of zo iets, ook weer leuk voor de jagers in nederland. :-\
En familie heb je niet voor het uitkiezen, misschien kun je volgende keer (als ze je van te voren van hun plannen op de hoogte brengen natuurlijk, anders heb je weer het nakijken) wat andere idtjes aandragen, misschien staan ze er wel open voor. Daar is het soms ook Familie voor natuurlijk. ;)
Lovelocker:
Er was een of andere meneer van een belangenvereniging van slachtkuikenhouders (dit is Nld immers) en die wil geld zien van de overheid wegend gederfde inkomsten.
Ik vind dat zo vreselijk fout: slachtkuikens. En nu moeten wij hier, mogelijk weeeeeeeer meebetalen van onze belastingcenten ook nog. Ik snap dat zo'n sector ook heel wat oplevert, normaliter, maar toch...wat hebben we niet allemaal gehad de afgelopen jaren en men lijkt er weinig van te leren.
Christiaan:
--- Citaat van: lovelocker op 27 februari 2006, 19:54:19 ---Er was een of andere meneer van een belangenvereniging van slachtkuikenhouders (dit is Nld immers) en die wil geld zien van de overheid wegend gederfde inkomsten.
--- Einde van citaat ---
Dat heet toch ondernemersrisico?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie