Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Vogelpest en wat doe ik?
Ligfietsertje:
--- Citaat van: Christiaan op 27 februari 2006, 20:09:17 ---Dat heet toch ondernemersrisico?
--- Einde van citaat ---
In andere sectoren wel, maar daar willen de boeren niet van weten. Slechte oogst, en ze eisen compensatie, hagelbuitje ... compensatie, dioxinecrisis ... compensatie, lage marktprijzen ... compensatie, ...
En als er eens een jaartje is dat ze niets weten te bedenken om compensatie voor te eisen en ze wel goed verdienen dan zal je ze niet spontaan horen aanbieden om wat extra belasting te betalen.
Ik weet dat ik hiermee veralgemeen, maar ik krijg het van de reflex die veel boeren en zeker de belangenorganisaties voor boeren hebben om bij elke tegenvaller compensatie te eisen (zelf in die gevallen dat ze mee verantwoordelijk zijn voor die tegenvallers).
Gretz:
--- Citaat van: Migrator op 27 februari 2006, 13:09:21 ---En als je ze los laat lopen in de buurt denk ik dat ze wel gewoon worden gevangen of geschoten of zo iets, ook weer leuk voor de jagers in nederland. :-\
En familie heb je niet voor het uitkiezen, misschien kun je volgende keer (als ze je van te voren van hun plannen op de hoogte brengen natuurlijk, anders heb je weer het nakijken) wat andere idtjes aandragen, misschien staan ze er wel open voor. Daar is het soms ook Familie voor natuurlijk. ;)
--- Einde van citaat ---
Ik heb het niet gepikt en een volgende keer denk ik zeker dat ik dan op de hoogte zou worden gebracht. Natuurlijk zijn die dieren niet van mij, dus zoveel heb ik er niet over te zeggen. Maar dat het er bij mij niet in kan dat het op deze manier gaat moeten ze ook begrijpen. Het kwam er iig op neer dat ze het voor de kippen zieliger vonden om ze op te laten sluiten, dan ze maar gelijk te slachten. Er zijn mensen die zo denken, maar dat zal ik nooit doen.
Nederlandse pluimveehouders lijden trouwens al grote verliezen door de vogelgriep. In Nederland heerst de ziekte nog niet, maar in het buitenland eten steeds minder mensen kip en kipproducten, zegt een woordvoerder van het Productschap Vee, Vlees en Eieren (PVE).
De consumptie is in Duitsland met ruim 10 procent gedaald en in Itali� zelfs met zo'n 70 procent. De markt is volgens het Productschap ingestort. (bron: NOS)
Het lijkt me een goede ontwikkeling dat er minder kip en kipproducten worden gegeten. Laat een heleboel mensen wat mij betreft maar denken dat ze van met-vogelgriep-besmet vlees de ziekte ook kunnen krijgen. Dat scheelt toch enorm op de vleesconsumptie.:)
Dee:
Tegenwoordig zie ik steeds vaker dode vogels 'rondslingeren'. De mensen durven dode vogels blijkbaar niet meer opruimen. Zo lag er in het park een dode eend, maar toen ik de parkwachter daar van op de hoogte bracht zei ze me dat zij die eend niet durfde op te ruimen en dat de groendienst van de stad nog op zich liet wachten. Wat een plichtsbewuste parkwachter ::)
Aiko:
--- Citaat van: Dee op 28 februari 2006, 11:47:36 --- parkwachter
--- Einde van citaat ---
Parkwachters?
Zijn dat die jongeren met brommers en / of skateborden, die bij bankjes rondhangen?
Dee:
:heehee:
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie