Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Vogelpest en wat doe ik?

<< < (2/7) > >>

Anand:
Stomme vraag misschien maar Stel dat je in een natuur gebied een aantal dode vogels ziet liggen zou je dan wel de instanties inlichten met mogelijk gevolg dat alle vogels worden geruimt in het gebied of laat ze je liggen en waarschuw je niemand....?

Draek:
Nee, ik ga niemand inlichten. En als ze weer gezonde dieren gaan ruimen, dan ga ik ook kijken wat ik kan doen om het tegen te werken...

Aiko:
Dan ben je nuttiger bezig als je het gaat verspreiden. Daar ben ik wel voor. Het wordt eens tijd voor een flinke epidemie. De huidige generatie(s) heeft nog weinig tot niets aan groot maatschappelijk leed meegemaakt op het gebied van oorlogen, pest, strenge winters met maanden durende honger en koude omdat er niets voorradig is. Niks geen grote verhalen die ze aan hun kleinkoters kunnen doorvertellen over de avonturen van toen ze nog jong waren. Het kan alleen maar goed voor ze zijn qua ontwikkeling.

Weet iemand hoe die virus is ontstaan? Zonder feiten heb ik het idee dat het (grotendeels) komt puur door het gekloot met dieren op industriele wijze. Inentingen en resistentie, opeenhokking, verstrekking van dubieus voer, fokmethoden. Iemand die mijn vermoeden kan bevestigen, of teniet doen?

Migrator:
ik geloof toch niet dat al die mensen die die grote verhalen aan de kleinkinders doorvertellen er op het moment dat het gebeurde bij stonden te juichen?
Zou ik niet doen als ik eerlijk ben.

Maar als de wereld populatie met 70% zou verminderen zou dat wel beter voor moederke aarde zijn denk ik.

Maar zou je bereid zijn om je eigen je eigen keeltje door te snijden als je weet dat daarna 70% zou volgen?

of ben ik nu weer erg gek aan het breinen?

???

Draek:
Vegetariers/veganisten zijn gezond dus die overleven alleen :P

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie