Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Thaïse olifanten

(1/4) > >>

Apraxia:
Een vriendin van me gaat naar Thailand (Chang Mai of zoiets). Nu wil ze graag alvast een jungle trekking boeken maar deze zijn schijnbaar bijna allemaal op olifantenruggen voor een gedeelte van de trekking. Nu vraagt ze zich af hoe die olifanten behandeld worden en of daar nog onderlinge  verschillen over bestaan.
Alle info welkom.

Draek:

--- Citaat van: Apraxia op 24 februari 2006, 23:14:26 ---Een vriendin van me gaat naar Thailand (Chang Mai of zoiets). Nu wil ze graag alvast een jungle trekking boeken maar deze zijn schijnbaar bijna allemaal op olifantenruggen voor een gedeelte van de trekking. Nu vraagt ze zich af hoe die olifanten behandeld worden en of daar nog onderlinge  verschillen over bestaan.
Alle info welkom.

--- Einde van citaat ---

Nee. Zijn allemaal wel getraind via het ritueel wat ze gebruiken in Thailand om olifanten onder controle te houden. De geest word dan als ze jong zijn gebroken. Olifanten worden nu allemaal ingezet voor toeristische dingen. Maar als je van die dieren houdt moet je toch echt iets anders zoeken.

zie ook:
http://www.bringtheelephanthome.nl

Hoe ze o.a. ingezet worden.

Aiko:
Als dierenleed je niet lief is, kun je beter elke vorm van commercie gekoppeld aan dieren ontlopen.

bienne:
Mijn vriend heeft dit wel eens gedaan.
Er zijn zelfs olifanten huizen ( rusthuis). De olifant is daar een heilig dier en worden met respect behandeld. Ze worden gebruikt als lastdier om bijv hout te verplaatsen en als vervoersmiddel. In Bangkok is er meer commerci. Daar lopen ze soms op straat en kan je ze voeren, als je geld geeft. De overheid raad af om hier als toerist aan mee tedoen om het niet te stimuleren. Wat bij cowboys de paarden zijn is het in thailand de olifant

Kupu-kupu:
http://xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php?id=thailand&t=289654

Een discussie over hetzelfde onderwerp op het Thailandforum

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie