Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Thaïse olifanten
J@n:
Ik heb een jaar of wat terug in Thailand het olifantendeel gewoon overgeslagen en ben gaan lopen. Was geen enkel probleem, want de olifantentocht staat alleen op het programma omdat toeristen dat leuk vinden, niet omdat het oerwoud daar zo ondoordringbaar is. Het was ook maar een klein poepeindje. Iets van een kilometer of zo. Er waren meer mensen die niet wilden. Of durfden, dat kan ook.
Over de behandeling van de dieren kan ik niet zoveel zeggen. Het is voor de Thai een flinke bron van inkomsten, dus ze zouden wel gek zijn omze al te slecht te behandelen. Maar de dieren kunnen natuurlijk niet vrij gaan en staan waar ze willen en een corrigerende mep met een stok is snel uitgedeeld.
Draek:
Ik vind het raar dat mensen altijd denken dat omdat het een bron van inkomsten is dat ze dieren niet slecht kunnen behandelen. Waarom denken mensen op die manier?
J@n:
--- Citaat van: Draakje op 09 maart 2006, 12:08:40 ---Ik vind het raar dat mensen altijd denken dat omdat het een bron van inkomsten is dat ze dieren niet slecht kunnen behandelen. Waarom denken mensen op die manier?
--- Einde van citaat ---
Als ze dood gaan kost dat centjes. En als er íets is wat mensen niet willen, dan is dat centjes verliezen als het niet echt nodig is. Dat wil niet zeggen dat mensen hun dieren dus niet slecht zullen behandelen (dat staat er ook niet), maar dat ze in hun behandeling van het dier een afweging maken op grond van de economische waarde.
Draek:
Circussen kopen zo weer een nieuwe. In thailand zullen ze ze niet zo snel doodmaken, dat denk ik ook. Maar wel gewoon mishandelen. Daar hoeft het dier niet van dood te gaan.
Lady d'Arb@ñville:
--- Citaat van: Draakje op 09 maart 2006, 13:49:02 ---Circussen kopen zo weer een nieuwe.
--- Einde van citaat ---
Tuulek.
En die hebben ze binnen een halve dag getraind, zodat je met de volgende voorstelling niet eens door hebt dat er één vervangen is.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie