Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Pubers eten weer fruit

<< < (2/3) > >>

Gretz:
Iemand die niet van fruit houdt, zal dan nog niet het gaan eten. Als je in de klas  brood mag eten blijf je dat toch ook niet de hele tijd doen? Op zich is het wel grappig dat het in dit geval werkt, maar ik denk dat het belangrijkste de eigen verantwoordelijkheid van een puber voor het eten is.

Maar goed, bij mij in de klas is het voorlopig alleen water wat gedronken mag worden...

Poek:

--- Citaat van: Gretz op 16 maart 2006, 16:04:37 ---maar ik denk dat het belangrijkste de eigen verantwoordelijkheid van een puber voor het eten is.

--- Einde van citaat ---

Het aanbod speelt natuurlijk ook een rol. Als er veel ongezonde dingen worden aangeboden in de schoolkantine, zullen die vast ook worden afgenomen, eigen verantwoordelijkheid of niet. De laatste tijd is men er gelukkig ook wel van bewust dat er best kritisch naar het aanbod gekeken mag worden.

Ik neem zelf bijna elke dag bananen naar mijn werk mee, maar als ik die niet meeheb, neem ik wat uit de snoepautomaat, in plaats van helemaal naar de Albert Heijn te gaan om daar twee bananen te kopen. Maar als er een fruitautomaat staat zou ik er graag gebruik van maken.

Wildflower:
Goed initiatief! Ik kan me wel voorstellen dat het een rommeltje wordt in de klas, al die schillen en pitjes  :-\
Misschien kunnen ze beter de schoolkantine veranderen.

veggiesara:
Nou, ik zou het maar al te graag willen bij ons op school :P Als wij nog maar een keelpastilletje nemen, moeten we de verpakking al laten zien dat het geen snoep is  ::)
Maar, bij ons verkopen ze wel elke pauze appels.. Gaat goed de deur uit hoor :P

redpsybutterfly:
Mij school had eerst echt kantine verkoop. Daar zijn ze nu mee gestopt. Nu hebben we nog een frisdrank automaat * met water en cola light erin * En een snickerautomaat.    Ik laat me geld altijd lekker thuis. Dan eet ik het ook niet :)

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie