Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Maagzweer en vegetarisme

<< < (4/4)

veggiesara:
Een maagzweer ontstaat inderdaad niet door keuze van voeding, maar het is wel zo dat als je vettig gaat eten tijdens een maagzweer het minder snel geneest of gewoon niet.
Het helpt dus wel om te herstellen als je je voeding aanpast.

sog5:
ik heb ook enorm last van mijn maag als ik rauwe geconcentreerde tomatenpuree eet, bijvoorbeeld door zelf tomatensap te maken of het op een sandwich te smeren.
weet iemand hoe dat komt? wat zit erin dat zo schadelijk kan zijn?
groet

Sanja:
Heb je het ook met mosterd? En waarmee heb je het bijvoorbeeld nog meer?

Dan is het waarschijnlijk gewoon maagzuur.

sog5:
ik heb eigenlijk een ijzere maag wat verdraagzaamheid betreft. maagzuur is het niet. het zijn echte darmklachten, maagklachten in de onderbuik, diarree en licht in het hoofd. missschien is het ook wel voedselvergiftiging, maar ik heb wat dat betreft niets 'gevaarlijks' gegeten.
ik dacht misschien dat het ligt aan de samenstelling bij de rauwe vorm van geconcentreerde puree, en dat die samenstelling veranderd bij verhitting en dan wel verdraagzaam is.

braam:
Gepaneerde vleesvervangers zijn veel vetter dan bijvoorbeeld tofu dat je zelf marineert. Je kan de marinade zo pikant maken als je zelf wilt en tofu naturel heeft weinig calorieen, kant en klaar gekruide tofu heeft meer calorieen. succes ermee! Je kan ook kijken op www.caloriewijzer.nl

Navigatie

[0] Berichtenindex

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie