Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Maagzweer en vegetarisme
anjer:
mijn man heeft ook maagzweer gehad,als hij drinkt geen koolzuurhoudende dranken dan heeft hij geen last van, hij eet gewoon wat hij wilt. ik heb wel recept van milde maaltijd soep als je wilt kan ik wel maillen :-*
Nevyn:
Ik heb een keer ergens gelezen dat iemand sap maakte van rauwe aardappels (in de sapcentrifuge) toen ie last had van een maagzweer.
mirrie:
Dat klinkt als iets waar je maagpijn van krijgt.
veggiesara:
of braakneigingen ? :-\:P
Ik heb momenteel zelf ook wat aan mn maag (het ging richting maagzweer.. daarom dat ik goed op mn eten moet gaan letten). En aangezien het magerder moet zijn ga ik ook ineens lekker gezond doen en zien wat kilootjes te verliezen :)
De dokter raadde me aan veel rijst/graanproducten te eten.. Pasta is natuurlijk oké (gelukkig maar!) . En, het hangt er vanaf welke vervangers je eet. Als je het bereid met niet te veel vet, kan het normaal geen kwaad denk ik. Groenteburgers ofzo moeten wel oké zijn volgens mij.
Tofu en quorn tussen een pitabroodje is ook altijd lekker. Alhoewel pitabroodjes soms vet zijn, maar daar is ook wel iets anders voor te vinden.
En i.v.m. kaas, ik eet zelf ook heeel erg graag kaas, maar gewoon minder vette kaas zoeken. Westlite is minder vet voor gewoon op de boterham en best lekker. Magere kaas enzo, ik denk dat er wel wat te vinden is tussen de kazen in de super!
Hizikigrrrl:
De meeste kant-en-klare burgers barsten van het vet.
Zelf gebruik ik Milner 30+ kaas. Erg lekker en het scheelt al weer wat.
Huttenkase bevat nog minder vet, maar 4%. Heerlijk op geroosterd brood met verse kruiden en tomatenpuree/pesto, bv.
Pitabroodjes worden toch gemaakt van meel, water en zout?
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie