Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Kijktip: Earthlings
parttime veggie:
--- Citaat van: Wildflower op 12 mei 2006, 20:20:43 ---Ja, dat klopt. Ik kan wel met zekerheid zeggen dat het het meest schokkende is dat ik ooit heb gezien. :o
Buitengewoon tragisch dat er ZOVEEL totaal verknipte personen op deze aardbol rondlopen. :'(
--- Einde van citaat ---
Wat heet verknipt?
Iedereen heeft zijn eigen denkwereld en bewustzijnsproces en het is fijn voor jou dat je wat vlees eten aangaat misschien wat bewuster bent dan andere mensen.
De film is trouwens inderdaad schokkend, je had me al eerder deze tip gegeven en ik had de tranen in de ogen staan. :'( :'(
Wildflower:
--- Citaat van: parttime veggie op 12 mei 2006, 22:51:04 ---
--- Citaat van: Wildflower op 12 mei 2006, 20:20:43 ---Ja, dat klopt. Ik kan wel met zekerheid zeggen dat het het meest schokkende is dat ik ooit heb gezien. :o
Buitengewoon tragisch dat er ZOVEEL totaal verknipte personen op deze aardbol rondlopen. :'(
--- Einde van citaat ---
Wat heet verknipt?
Iedereen heeft zijn eigen denkwereld en bewustzijnsproces en het is fijn voor jou dat je wat vlees eten aangaat misschien wat bewuster bent dan andere mensen.
De film is trouwens inderdaad schokkend, je had me al eerder deze tip gegeven en ik had de tranen in de ogen staan. :'( :'(
--- Einde van citaat ---
Met 'verknipt' doel ik op mensen die dieren zodanig mishandelen dat die mensen geen gevoel meer lijken te hebben, of nog erger: dat ze er lol in hebben om andere wezens pijn te doen. Volgens mij heeft dat niets met een persoonlijke denkwereld te maken, dat is gewoon gestoord. (Overigens meen ik mij te herinneren gelezen te hebben dat kinderen die op jongere leeftijd al gruwelen met dieren uithalen, later ook niet al te aardig voor mensen zijn).
bambi:
--- Citaat van: Wildflower op 14 mei 2006, 14:27:26 ---
--- Citaat van: parttime veggie op 12 mei 2006, 22:51:04 ---
--- Einde van citaat ---
Wat heet verknipt?
--- Einde van citaat ---
Met 'verknipt' doel ik op mensen die dieren zodanig mishandelen dat die mensen geen gevoel meer lijken te hebben, of nog erger: dat ze er lol in hebben om andere wezens pijn te doen. Volgens mij heeft dat niets met een persoonlijke denkwereld te maken, dat is gewoon gestoord. (Overigens meen ik mij te herinneren gelezen te hebben dat kinderen die op jongere leeftijd al gruwelen met dieren uithalen, later ook niet al te aardig voor mensen zijn).
--- Einde van citaat ---
Ik formuleer dat doorgaans andersom: mensen die op volwassen leeftijd weinig geweten en empathie blijken te hebben, hebben ook heel vaak dieren getrijterd.
Wildflower:
Ook goed hoor! ;)
parttime veggie:
--- Citaat ---author=Wildflower Met 'verknipt' doel ik op mensen die dieren zodanig mishandelen dat die mensen geen gevoel meer lijken te hebben, of nog erger: dat ze er lol in hebben om andere wezens pijn te doen. Volgens mij heeft dat niets met een persoonlijke denkwereld te maken, dat is gewoon gestoord. (Overigens meen ik mij te herinneren gelezen te hebben dat kinderen die op jongere leeftijd al gruwelen met dieren uithalen, later ook niet al te aardig voor mensen zijn).
--- Einde van citaat ---
Maar ook gestoorde mensen denken, weliswaar op hun eigen rare manier, maar toch, het komt vanuit hun gedachtenwereld ::)
Maar ik begrijp je wel hoor.
En dat kinderen gruwelen met dieren komt voornamelijk omdat ze ouders copieƫren, dat is ook op de film te zien en waarschijnlijk nog erger :-\
Navigatie
[0] Berichtenindex
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie