Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
M.:
Van een Amerikaanse site (waar je zo'n 'echte leeftijd' test kan doen en ze je tips geven om nog jonger te worden):
--- Citaat ---3 Ways to Eat More Veggies
1. Be a bean counter. Legumes count as vegetables. Try mild-tasting peas, and beans such as baby lima beans, chick peas (garbanzo beans), great northern (white) beans, pinto beans, lentils, and edamame (soybeans).
2. Get sneaky. Add chopped veggies to soups, stews, meatballs, meat loaf, and spaghetti sauce.
3. Build menus around them. Instead of making meat the focus of your meals, make veggies the center of attention. Try this hearty warm sandwich or this veggie casserole. Find more deliciously healthy recipes in the RealAge Recipe Box.
--- Einde van citaat ---
Zij vinden blijkbaar wel dat bonen meetellen als groente.
Punt 3 is wel een hele goede tip voor mij zeg, ik moet me inderdaad eens wat minder op vlees gaan richten :heehee:
Hizikigrrrl:
Real Age is een betrouwbare site, maar dit klopt toch niet.
Kijk maar eens bij de voedingswaardes, gedroogde peulvruchten bevatten veel meer eiwitten, calorieen, koolhydraten dan verse peulvruchten en veel minder water. Ze zijn duidelijk een andere groep.
Baby lima beans en edamame zijn denk ik wel allebei vers.
Selly:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 12 juli 2008, 12:54:06 ---edamame zijn denk ik wel allebei vers.
--- Einde van citaat ---
Edamame is wel vers ja, zijn jonge verse sojabonen.
Hizikigrrrl:
Ja, de baby lima weet ik niet zo.
Ik heb nog sojaboontjes om te planten voor edamame. Helemaal vergeten dit jaar, hihi.
Agnesje:
Ik ben/was niet zo fruiterig, maar tegenwoordig (sinds een maand of 2) maak ik 's-ochtends een soort smoothie van minimaal 2 verschillende fruitdingen met yoghurt en wat water. Of een scheutje Adez erdoor. Meestal zit er een banaan bij dat maakt het lekker romig, maar zonder kan ook. Verder nog kiwi, aardbei, nectarine of iets dergelijks.
Veel groente lukt me nu wel, probeer tussen de middag ook iets van groente te eten, bijv een paprika of wat tomaten of een halve komkommer ofzo. En dan 's-avonds bij het eten weer uiteraard.
Gisteren is het toevallig niet echt goed gelukt want ik had knoflook, ui, tomaat, paprika met bruine bonen. Bruine bonen tellen vast niet mee voor de groente en ik weet niet of ik met het andere aan 200gr kwam. Maar dat was ffies een uitzondering.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie