Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?

<< < (22/30) > >>

LelleL:
Vandaag hoorde ik in een of andere herhaling van een tv programma dat 0% van de Nederlanders, 2ons groente redt.
Ik dacht altijd dat ik dat makkelijk haalde (tuurlijk, niet elke dag, maar gemiddeld genomen). Dus ik weeg smiddags de groentes af die ik voor mn broodjes gezond ging gebruiken, zat ik al aan 100 gram, alleen bij de lunch. Ben ik nou gek of was het onderzoek toch niet helemaal representatief?

Kiwi:
0%? Ik denk dat ik het gemiddeld genomen ook wel haal. Dus of wij zijn heel a-representatief, of er klopt niks van dat onderzoek.

fem fatale:
Ik heb het in de eerste maand dat ik hier woonde afgemeten, om erachter te komen wat voor hoeveelheden ik nou eigenlijk moest koken om niet met honger van tafel te gaan. Voor rijst en pasta is dat ongeveer 80 gram onbereid, voor eiwitdingetjes ook zoiets, maar ik eet dan wel ongeveer 400 gram groenten.

Ik eet alleen vrijwel nooit fruit, dus ik hoop dat die groenten dat fruit een beetje compenseren.

LelleL:
Lang leve het bedrijfsfruit!
Dat er zo'n mooie schaal naar me staat te lonken boordevol met gezond lekkers maakt het een stuk makkelijker om aan mn fruitjes te komen. Al zat ik er meestal wel aan hoor, maar dit is wel veel goedkoper.
We hebben het nu twee weken, hopelijk blijft het!

bambi:

--- Citaat van: fem fatale op 14 juni 2009, 20:06:09 ---Ik heb het in de eerste maand dat ik hier woonde afgemeten, om erachter te komen wat voor hoeveelheden ik nou eigenlijk moest koken om niet met honger van tafel te gaan. Voor rijst en pasta is dat ongeveer 80 gram onbereid, voor eiwitdingetjes ook zoiets, maar ik eet dan wel ongeveer 400 gram groenten.

Ik eet alleen vrijwel nooit fruit, dus ik hoop dat die groenten dat fruit een beetje compenseren.

--- Einde van citaat ---

Ik mocht van de dietist groenten deels als vervanging nemen voor fruit, en dan eet ik regelmatig een banaan en drink jus met vruchtvlees. En heel soms ander fruit dat ik mag, maar dat is niet vaak.
Ik hou ongeveer 250 gram de man aan voor groenten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie