Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
neleH:
200g groente haal ik makkelijk (vaak het dubbele, hier ook een groente-lover). Maar 2 stuks fruit red ik niet iedere dag. Ik vind dat ook niet nodig, ik heb het idee dat meer groente eten (dus het gewicht van 2 stuks fruit als groente zeg maar)
gezonder is dan speciaal 2 stuks fruit (veel suikers).
Windigo:
Er is inmiddels een nieuwe schijf van vijf :
http://www.voedingscentrum.nl/nl/gezond-eten-met-de-schijf-van-vijf/hoeveel-en-wat-kan-ik-per-dag-eten-.aspx
Deze schijf raadt inmiddels 250 gram groenten voor mij aan; de hoeveelheid fruit is 2 stuks gebleven.
Ik haal deze hoeveelheden meestal wel omdat ik probeer om zoveel mogelijk plantaardig te eten. Zo heb ik vandaag voor lunch verse aardbeien; een blueberry-quinoa reep en een handje rozijnen en amandelen.
En vanavond maak ik pastinaak frietjes met tomaatjes uit de oven en gewokte spitskool met kerrie. Een complete maaltijd die volledig uit groenten bestaat.
Als je vrijwel vegan eet maken suikers niet zo veel uit (tenminste niet voor mij) en ik snack dus ook regelmatig op dadels enzo. Met mijn bloedsuiker is alles in orde :)
boemel:
Ik heb eens gekeken wat de nieuwe schijf inhoudt. Een misser vind ik toch wel dat je kunt aangeven wanneer je geen vlees eet. Het advies van de schijf van vijf; eet eenmaal per week vis..... :'(
Ik maak me aan de benodigde hoeveelheid niet ongerust. Daar kom ik gemakkelijk aan toe.
M.:
Tellen gedroogde vruchten eigenlijk mee als fruit?
Windigo:
--- Citaat van: M. op 07 april 2016, 09:25:21 ---Tellen gedroogde vruchten eigenlijk mee als fruit?
--- Einde van citaat ---
Volgens mij niet omdat ze veel suikers bevatten net als vruchtensap :)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie