Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
meisbaer:
Maar ze bevatten wel veel vezels en mineralen. Geen idee waar ze dan onder vallen.
Aiko:
Waarom zou het niet onder fruit vallen? Waarschijnlijk afhankelijk van hoe gedroogd. En of ze gesuikerd zijn, ja danwel nee.
Via een droogmachine (ik zag daar hier gisteren een berichtje over) zal het vast wel gewoon als fruit bestempeld kunnen worden. Het is gewoon fruit, maar dan minder vocht.
M.:
Ik had nog even gegoogled, maar de vitamine C verdwijnt helaas wel tijdens het drogingsproces. Maar er zitten nog steeds een boel andere nuttige stofjes in.
Selly:
--- Citaat van: Windigo op 06 april 2016, 14:13:29 ---Er is inmiddels een nieuwe schijf van vijf :
http://www.voedingscentrum.nl/nl/gezond-eten-met-de-schijf-van-vijf/hoeveel-en-wat-kan-ik-per-dag-eten-.aspx
--- Einde van citaat ---
Wat een idiote hoeveelheid zuivel wordt voorgeschreven 2/3 porties per dag én dan nog kaas én peulvruchten (danwel vlees voor wie dat eet) en nog vis (voor wie dat eet, anders moet je zeker nog meer zuivel eten). Ik eet graag zuivel en zeker niet vegan, maar dat vind ik wel allemachtig veel.
Aiko:
Er zal wellicht een lobby of 'sponsoring' van de zuivelindustrie achterzitten. Dat lezen we wellicht in de volgende ronde van de Panama Papers.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie