Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?

<< < (4/30) > >>

Gabs:
idem voor mij: 2 ons groente haal ik met gemak. ik eet altijd minimaal 2 ons warme groente bij de maaltijd, en dan door de dag vaak nog wat rauwkost. voldoende fruit eet ik niet dagelijks, maar ik maak regelmatig smooties of ietsdergelijks en dan eet ik meer dan genoeg fruit. dus gemiddeld gezien kom ik er wel aan denk ik.

oh ja, tomatensaus en soepjes tellen bij mij ook niet bij die 2 ons, terwijl er toch best veel groente in gaat... champignons en uien ook niet...

Kim:
Ik probeer er ook wel op te letten dat er elke dag genoeg groente bij het eten zit; mijn man vindt dat maar onzin... Ik maak daarom ook vaak extra salade bij het eten, gelukkig lust mijn zoontje dat erg graag. Papa moet dan zelf maar uitzoeken hoe die zijn vitamientjes binnekrijgt, fruit eet hij nooit en die salade is aan hem meestal ook niet besteed!
Nu ik thuis zit eet ik minder fruit tussendoor dan op mijn werk. Ik grijp toch vaker naar de ongezonde tussendoortjes  :-[

Hausfrau:
Oh, dat van die foute tussendoortjes herken ik  :O
Zeker zo net na pasen....

Kan eigenlijk geen chocola meer zien.

Sap telt voor mij eigenlijk wel mee, maar dan voor de helft ofzo. Met 3 kleinen kom ik aan mijn fruithapje vaak niet toe, daarom hebben wij fruit maar als toetje geïmporteerd.

Maar champignons geen groente  :-\, dat gooi ik eigenlijk bijna overal doorheen.

Of ik echt aan die 2 en 200 kom weet ik niet. Ik denk dat mijn eetpatroon over het algemeen redelijk gezond is, dus dan moet het kunnen.
Overigens gebruik ik op dagen dat ik slecht eet tegenwoordig een soort voedingssupplement voor vrouwen die borstvoeding geven. Eigenlijk tegen mijn principes, maar nu vaar ik er even wel bij. Weet ik zeker dat ik aan mijn vitamines kom
Als straks nr. 3 aan haar fruithapjes gaat, komen die fruithappen voor mama ook vanzelf weer  :D

Kim:
Ach weet je wat, ik reken chocola ook gewoon tot het fruit, volgens dezelfde logica waarmee Dee de kokosnoot tot fruit rekent: cacao groeit aan een boom (struik?) en het is geen groente, dus moet het wel fruit zijn  ;D

Ooh dan haal ik mijn twee stuks fruit met gemak!

Aiko:

--- Citaat van: Kim op 26 april 2006, 15:51:00 ---Ach weet je wat, ik reken chocola ook gewoon tot het fruit, volgens dezelfde logica waarmee Dee de kokosnoot tot fruit rekent: cacao groeit aan een boom (struik?) en het is geen groente, dus moet het wel fruit zijn  ;D

--- Einde van citaat ---

En suiker van de suikerbiet dan? En rijst, rogge, gerst?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie