Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
Nevyn:
Ik heb gisteren een zak chips gegeten. Chips wordt gemaakt van aardappels, dus.... En ik drink nu een hele grote mok koffie, koffiebonen groeien aan een struik, heb ik zelf gezien.
Hé, het is helemaal niet zo moeilijk!
Aiko:
Eet dus meer chips. Eet meer borrelnootjes. Eet meer chocolade!
Dee:
--- Citaat van: Kim op 26 april 2006, 15:51:00 ---Ach weet je wat, ik reken chocola ook gewoon tot het fruit, volgens dezelfde logica waarmee Dee de kokosnoot tot fruit rekent: cacao groeit aan een boom (struik?) en het is geen groente, dus moet het wel fruit zijn ;D
--- Einde van citaat ---
Dat is een vorm van hineininterpretieren die ik niet apprecieer ::).
--- Citaat van: Aiko op 28 april 2006, 08:55:23 ---Eet dus meer chips. Eet meer borrelnootjes.
--- Einde van citaat ---
:nooo:
--- Citaat van: Aiko op 28 april 2006, 08:55:23 --- Eet meer chocolade!
--- Einde van citaat ---
:yes:
veggiesara:
Ik eet het helemaal niet genoeg :$ Ik drink wel een liter vruchtensap op, op een dag denk ik.. Maar verder een appel per dag (en dat vergeet ik soms nog eens) en bij het middagmaal groenten..
Ik ben eigenlijk veel te kieskeurig.. Moet ik echt wat aan gaan doen :P
Wat me wel opvalt is dat ik in de zomer veel meer groenten en fruit eet..
Sam:
Naar aanleiding van het nieuwsbericht 'Lage groente-consumptie komt door buitenlands eten' heb ik de Allerhande eens nagelopen op de hoeveelheid groente per persoon in de recepten. Heel zelden komt dit uit boven de 100, 125 gram per persoon. Als het onder de 100 gram zit, dan zetten ze er nog wel eens bij "lekker met een salade". Dit zijn echt niet allemaal buitenlandse gerechten. Als de Allerhande al zo weinig groente per persoon rekent, waar moeten mensen dan 200 groente pppd vandaan halen? De meesten eten echt geen bakje sla bij de lunch, of worteltjes uit het vuistje.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie