Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?

<< < (9/30) > >>

braam:
Ik haal het makkelijk. Mijn oplossing is 's ochtends meteen beginnen met 2 stuks fruit en een tomaat op brood. Verder neem ik nog een appel en een tomaat mee voor bij de lunch. 's avonds so wie so altijd veel groente en sla.

Willemijn:
Ik haal het ook wel. Ben zowiezo een groente-eter, fruit schoot er meestal bij in. En die Knorr Vie zooi vind ik echt veel te zoet en drabbig.

Maar sinds ik twee weken terug een sapcentrifuge van Solis (fantastisch ding!) voor mijn verjaardag heb gekregen, gooien we elke dag een paar sinaasappels, appels, kiwi's, wortels, komkommer, druiven, peren, grapefruit, etc. door de machine. Heb je elke dag een lekker sapje en als je ziet hoe weinig restpulp eraf komt, dan weet je zeker dat je genoeg fruit/groente binnenkrijgt. Misschien wordt het wel een overdosis zo langzamerhand... ojee.

o0-yina-0o:
Ik eet minimaal 4 à 5 appels per dag, zou dat slecht voor me zijn? Aan de ene kant is het heel eentonig, aan de andere kant kan fruit geen kwaad... Of beredeneer ik nu verkeerd?

Ligfietsertje:

--- Citaat van: o0-yina-0o op 06 januari 2007, 15:07:56 ---Ik eet minimaal 4 à 5 appels per dag, zou dat slecht voor me zijn? Aan de ene kant is het heel eentonig, aan de andere kant kan fruit geen kwaad...

--- Einde van citaat ---

Ik vermoed dat appels geen stoffen bevatten waar je snel te veel van kan binnenkrijgen (behalve als je de pitjes mee opeet), dus in die zin kan het geen kwaad.

Maar variatie is wel belangrijk om van allerhande voedingsstoffen voldoende binnen te krijgen, ook van stoffen waar je lichaam soms maar heel kleine hoeveelheden van nodig heeft of van stoffen waarvan men nauwelijks weet wat ze juist doen in het lichaam maar waarvan men wel het vermoeden heeft dat ze gezond zijn.

Dus, als je door het eten van die 4-5 appels geen ander fruit meer eet is dat weer niet zo gezond, beter dan geen fruit eten, maar veel slechter dan  dagelijks enkele verschillende soorten fruit.

Poek:
Te veel appels op een dag kan slecht voor je tanden zijn. Als je hier zoekt op appel en dan de eerste zoekresultaat bekijkt zie je wat artikelen erover (directe link werkt niet). Kort samengevat is de eindconclusie: maximaal zeven eetmomenten per dag aan, en een appel eten telt ook als eetmoment.  Dus ontbijt, lunch, diner, vier appels is goed (vanuit het oogpunt van je tanden dan).

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie