Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
Apraxia:
Ik haal het makkelijk, dagelijx! Hoeft ik niet eens mijn best voor te doen :)
Wen-wen:
Een tijd terug at ik altijd bij mn ontbijt + lunch naast me boterhammen een stuk fruit,maar die vlieger gaat ook niet meer op..
Ik zit nu in een periode waar ik veel brood eet (tijdens ontbijt/lunch)
Fruit lukt me dus niet goed ookal vind ik het verschikkelijk lekker.
Groente lukt me (altijd) wel, ook doe ik altijd schijfjes komkommer erbij als 'bijgerecht'
En als je nagaat is 200 g groente helemaal niet veel, 1 tomaat is al 100 gram.
Ik reken ketchup en appelmoes e.d niet mee als groente trouwens.
proud-veggie:
Ik eet genoeg groente maar wat dat fruit betreft schiet ik eigenlijk altijd te kort. Ik eet bijna nooit fruit, maar ik wil het me wel gaan aanwennen. Is altijd beter.
ES76:
Die 2 stuks fruit per dag haal ik nog wel; ik vond het juist lastig om elke dag aan mijn 'target' te komen wat groenten betreft. Ik vind groenten heerlijk, maar soms vind ik 2 ons echt wat te veel van het goede.
Maar daar heb ik nu wat op gevonden: behalve een appel (of 2) en een banaan neem ik nu ook altijd een bakje cherrytomaatjes (250 gr) of een zakje worteltjes (300 gram) mee naar mn werk. Hoef ik me 's avonds ook niet meer druk te maken over een paar gram meer of minder groente. Tis trouwens nog goed voor de lijn ook, al dat geknaag: ik heb veel minder behoefte aan ongezonde tussendoortjes en ben daardoor 2 kilo afgevallen 8)
Empty Your Mind:
Niet om het een of ander, maar veel mensen die geen dierlijke voeding eten omdat het zo zielig is voor de diertjes verwaarlozen evengoed hun lichaam als mensen die wel dierlijk eten. Zo komt het ten minste op mij over.
Dierlijke voeding verzuurt het lichaam, punt uit. Dus qua dat is dergelijke voeding al niet al te best voor een mens. (De mens is ook een vruchteneter als ik mij niet vergis).
Nou zou je denken dat de gemiddelde vegetariër dus gezonder eet dan een vleessmikkelaar...
Maar de meeste vegetariërs/veganisten eten missen de voedingsstoffen uit vlees/zuivel, en vullen het veel te weinig uit met bijv. groente en fruit en noten en zaden!
Dit is gewoon iets wat mij altijd een beetje verbaast, hoor! Geen verwijt of wat dan ook naar wie dan ook. Ik dacht gewoon altijd dat als iemand bewust met zijn voeding bezig is, dat die persoon wel zou weten wat goed voor hem is. Maar veel vegetariërs/veganisten die ik ken bewijzen het tegenovergestelde.
Ik eet zelf zo min mogelijk dierlijk voedsel (uit sociale redenen geef ik er wel eens aan toe), maar ben dat niet gaan doen om dat het zielig is voor de dieren (hoewel ik het natuurlijk uitermate triest vind voor de lieve diertjes). Voor mij begon het meer omdat ik er steeds meer achter kwam hoe ongezond zuivel en vlees voor het menselijk lichaam is.
Ik haal die twee ons groente en twee keer fruit met gemak en twee vingers in mijn neus!!
Het is toch ook eigenlijk het minuscule minimum om die hoeveelheid te eten. Om echt gezond te zijn moet je gewoon heel veel fruit en heel veel groente eten.
Al die onzin als lekkertjes/hapjes/tussendoortjes gewoon niet nemen, want dat heeft toch geen echte voedingswaarde.
Als je het even volhoudt, dan eet je echt wel liever even wat fruit tussendoor dan zo'n snack.
Ik eet heus ook wel eens wat anders tussendoor, maar meestal eet ik toch alleen dingen waar ik qua voeding iets aan heb dan smikkelwaar waar je na 2 seconden weer evenveel trek van krijgt en die eigenlijk alleen maar je zin in zoetigheid aanwakkeren.
Koop gewoon zoveel mogelijk verschillende soorten fruit in grote hoeveelheden (en/of ander degelijke voeding). En koop geen lekkertjes. Dan is de keus makkelijk als je thuis zin krijgt in een tussendoortje! (Zin in lekkers ontstaat sowieso meestal door een te lage bloedsuikerspiegel toch? Dus dan weet je meteen wat je er tegen kunt doen.)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie