Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?

<< < (16/30) > >>

Appel:
Ja.

In de ochtend eet ik meestal alleen fruit, vandaag bijvoorbeeld 2 appels en pompoenpitten als ontbijt. Soms smiddags als tussendoor.

Ik eet zelden brood, als lunch en avondeten eet ik altijd iets met groente(s) Met of zonder vis/bruine rijst/volkorenpasta/noten.

Als ik niet weet hoe mijn dag verloopt, dan doe ik wat groentes in een blender en dan drink ik het op. Snel & makkelijk. Die het goed doen zijn bijv. wortels, komkommer, tomaten, kiemen, paprika, sla.

Varieer! Kikkererwten zijn echt zo lekker en je kunt het pureren, door een schotel, of als snack uit de hand eten.
Idem met wortels, courgettes.

Programmeer je hoofd met groente en fruit, dan raken andere dingen (we weten allemaal welke dingen.. ;) ? uit onze zicht.

Tanwen:
Ik heb ook vaak het idee dat bepaalde groenten "niet tellen".
Tellen aardappels wel, dan? Want dan kom ik makkelijk aan 2 ons per dag; hier thuis eten we bijna iedere dag aardappels-groente-stukje vlees. Nouja, ik eet dan dus geen vlees, maar voor de rest blijft het hetzelfde.

Verder zijn mijn ouders niet echt heel erg bezig met gezond eten, mijn broertje en ik moeten officieel 1 stuk fruit per dag maar vaak schiet het er wat herinneren bij in. Maar ik denk er nu zelf aan en eet ook heel consequent 2 porties fruit per dag (meestal 3 stuks, omdat 2 mandarijntjes voor mij een portie zijn).

Ik probeer zo gezond mogelijk bezig te zijn, maar mijn ouders weigeren meer dan één potje groente te koken (sja, wij eten meestal potgroente, ook al zoiets waar ik het niet mee eens ben) en dan kom je dus nooit aan 2 ons per persoon (we zijn met 4). Maar als aardappelen ook meetellen, dan wel.

Is er trouwens een speciale standaard welke groenten wel "tellen" en welke niet?

Ligfietsertje:

--- Citaat van: Tanwen op 03 augustus 2007, 17:30:06 ---Ik heb ook vaak het idee dat bepaalde groenten "niet tellen".
Tellen aardappels wel, dan? Want dan kom ik makkelijk aan 2 ons per dag; hier thuis eten we bijna iedere dag aardappels-groente-stukje vlees. Nouja, ik eet dan dus geen vlees, maar voor de rest blijft het hetzelfde.

Verder zijn mijn ouders niet echt heel erg bezig met gezond eten, mijn broertje en ik moeten officieel 1 stuk fruit per dag maar vaak schiet het er wat herinneren bij in. Maar ik denk er nu zelf aan en eet ook heel consequent 2 porties fruit per dag (meestal 3 stuks, omdat 2 mandarijntjes voor mij een portie zijn).

Ik probeer zo gezond mogelijk bezig te zijn, maar mijn ouders weigeren meer dan één potje groente te koken (sja, wij eten meestal potgroente, ook al zoiets waar ik het niet mee eens ben) en dan kom je dus nooit aan 2 ons per persoon (we zijn met 4). Maar als aardappelen ook meetellen, dan wel.

--- Einde van citaat ---

Je eetgewoontes klinken mij niet echt gezond, hoewel ik de indruk heb dat het niet jouw eigen schuld is.

Een vleesmaaltijd zonder vlees is immers geen volwaardige maaltijd en ook bij groenten is het belangrijk om te variëren.  In die zin tellen je dagelijkse aardappels niet mee.

Als je nog wel zuivel (B12, ...) eet dan valt het misschien nog wel mee maar anders zou ik mij in jouw plaats zorgen beginnen maken over gebrek aan bepaalde voedingsstoffen.

Tanwen:
Oh, sorry, ik heb niet al mijn eetgewoontes vermeld...
Omdat dit alleen een topic over groente en fruit was, heb ik de rest een beetje weggelaten ;) Ik eet ook wel vleesvervangers, van die kant-en-klare dingen van de albert hein, of ik maak zelf iets met tofu of soja. Het ging mij in deze vooral om de "2 ons groente en 2 stuks fruit" vraag.
En met fruit varieer ik ook wel, alleen niet zo heel veel omdat wij meestal niet zo veel in huis hebben. Maar het is meestal de keuze tussen appel, mandarijn/sinaasappel, banaan, peer. Dat soort dingen, omdat ik ook voor heel veel soorten fruit allergisch ben.

smikkeltje:
ik kom wel makkelijk aan de 2 ons groente. 2 keer fruit soms wat moeilijker omdat ik heel kieskeurig ben en het "lekkere" fruit vaak wel duur vind. maar ik neem tussendoor ook vaak een tomaat, komkommer, worteltjes ofzo dus dan schiet het wel op!
ik overweeg een sapmachine te kopen, lekker elke dag verse sapjes!
ik krijg trouwens wel pijn in m'n tanden als ik teveel fruit eet, hebben jullie daar geen last van?

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie