Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?

<< < (19/30) > >>

sammie:

--- Citaat van: storywriter.raven op 19 mei 2008, 17:59:47 ---vanillevla met aardbeien of stukjes komkommer(heeeel soms beide)

--- Einde van citaat ---

Dat klinkt spannend, moet ik ook maar eens proberen. Ik ben ook altijd wel van vreemde combi's. Welkom trouwens!

isa:

--- Citaat van: Sam op 25 april 2006, 10:16:15 ---Ik probeer om genoeg groente en fruit binnen te krijgen, en op de meeste dagen gaat het goed. Ik heb alleen het rare idee dat sommige groenten en fruit niet mee tellen als groente en fruit: ik vind appelmoes geen portie fruit, een glas sap ook niet, verder vind ik tomatensaus geen groente, uien ook niet, champignons ook niet. Raar toch? Ik heb ergens iets in mijn hoofd zitten dat ik voor fruit appels enzo moet eten, en voor groente groene bladgroente of rauwe worteltjes ofzo. En zo heb ik vaak het idee dat ik veel te weinig groente en fruit eet. Als ik pasta met tomatensaus eet (400 gram tomatenblokjes, 225 gram champignons, 50 gram ui, 100 gram paprika, voor 2 personen) bedenk ik me verschrikt dat ik die dag nog geen groente gegeten heb :bonk:

Hoeveel groente en fruit eten jullie per dag? En hebben jullie ook last van het waanidee dat alles wat niet rauw en/of groen is eigenlijk niet mee telt?

--- Einde van citaat ---

Ha ha ha 2 ons groente en twee stuks fruit.
Laaaang niet genoeg voor mij ik zit minimaal op 3 stuks fruit het liefst 4(wel verschillende)

En 4 a 500 gr groente heb ik op een dag zo op.

Ik heb de tik dat ik zoveel en gevarieerd mogelijk
groente en fruit binnen krijg.

Ik word erg onrustig als ik niet gezond eet dus echt een tik!

Gr Isa

M.:
Hoe zit het eigenlijk met erwten en bonen? Ik zie bijv. sperziebonen wel als groente, maar kikkererwten dan weer niet. Klopt dat, of kan ik voortaan mijn broodjes hummus wel als portie groenten rekenen?

Hizikigrrrl:
Kikkererwten en droge bonen zijn geen groenten maar peulvruchten en mogen niet meegeteld worden als groenten.

M.:
Maar sperziebonen zijn toch ook peulvruchten, alleen eet je die in zijn geheel op. En ik zag tuinbonen ook ergens tussenstaan als groente, via die site die Miemp had geplaatst.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie