Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
2 ons groente en 2 stuks fruit: halen jullie dat?
Hizikigrrrl:
Droge bonen zijn peulvruchten, tuinbonen en sperziebonen zijn vers.
Muis:
Ik vroeg me wat af, versgeperst sinaasappelsap telt ook als fruit he? Maar ook het aantal? Dus telt 1 uitgeperste perssinaasappel als 1 fruitje? Omdat die nooit helemaal uitgeperst kan worden tenzij die geschilt wordt en in de blender gegooid wordt natuurlijk.
Ik pers elke dag 3 perssinaasappels dus das zeker genoeg en soms nog vers limoensap en verder eet ik ook nog fruit, ook vaak met limoensap erover.
En groente eet ik heel veel, ongeveer een pond per dag.
Telt tomaten als groente aangezien het toch een vrucht is he? Tomaten eet ik ook veel.
Ik eet ook nog andere dingen behalve groente en fruit hoor :P Al doe ik wel zowat al me boodschappen op de markt.
fem fatale:
Één glas sinaasappelsap telt als één stuk fruit, maar voor dat ene glas zijn meerdere sinaasappels uitgeperst.
Ligfietsertje:
--- Citaat van: fem fatale op 10 juli 2008, 15:36:18 ---Één glas sinaasappelsap telt als één stuk fruit, maar voor dat ene glas zijn meerdere sinaasappels uitgeperst.
--- Einde van citaat ---
En ik vind dat men sowieso voorzichtig moet zijn met die vergelijking. Zo is versgeperst fruitsap qua vezelf onvergelijkbaar met het fruit zelf.
fem fatale:
Maar sinaasappelsap schijnt meer vezels te bevatten dan een banaan ofzo, dus sinaasappelsap mag als één stuk fruit, appelsap enzo dan weer absoluut niet.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie