Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Vegetarisch eten en een hongergevoel?
MeDieViL:
--- Citaat van: Hizikigrrrl op 04 mei 2006, 20:57:37 ---Waarom zou dat onmogelijk zijn?
--- Einde van citaat ---
omdat suikers het lichaam op "overlevingsmodus zetten" als je minder dan 5 gram carbs eet, gaat je lichaam op vetverbranding en verdwijnt de mogelijkheid om vet op te slaan en het hongergevoel verdwijnt ook (word meer een "goesting" gevoel)
parttime veggie:
Ben inmiddels alweer een kilo aangekomen, nu dus al 2 >:( en dat terwijl ik juist gewicht weg wilde.
Niet echt motiverend moet ik zeggen.
Ik denk dat ik om het hongergevoel te compenseren teveel koolhydraten binnen heb gekregen, maar ja wat moet ik dan eten?
Meestal is het toch groenten met pasta, aardappels en / of rijst met een sausje op soyabasis.
Helaas is tofu niet aan mij besteed en voor noten ben ik allergisch....nu weet ik het ook even niet meer ???
Gretz:
Ik heb vroeger ook vaak een hongergevoel gehad, op momenten dat m'n ouders dachten 'Je hebt nu toch wel genoeg op?'. Vaak kreeg ik een aantal uur na de avondmaaltijd al weer honger en dan at ik nog een paar sneetjes brood. Ik at ook wel meer dan ik voor mijn leeftijd nodig had (maar ik weet niet of daar een verband met vegetarisch eten tussen is te trekken). Als ik nu genoeg warm eet valt het met hongergevoel wel mee 's avonds. Maar ik eet nog steeds veel, en soms verbazen mensen zich daar weleens over...
Aiko:
--- Citaat van: parttime veggie op 06 mei 2006, 15:40:43 ---Ben inmiddels alweer een kilo aangekomen, nu dus al 2 >:( en dat terwijl ik juist gewicht weg wilde.
Ik denk dat ik om het hongergevoel te compenseren teveel koolhydraten binnen heb gekregen, maar ja wat moet ik dan eten?
Meestal is het toch groenten met pasta, aardappels en / of rijst met een sausje op soyabasis.
Helaas is tofu niet aan mij besteed en voor noten ben ik allergisch....nu weet ik het ook even niet meer ???
--- Einde van citaat ---
Sleutel tot afvallen is (meer) bewegen. Je kunt minder eten tot je een ons weegt, maar zonder beweging is het geen resultaat voor de langere termijn...
parttime veggie:
--- Citaat van: Aiko op 06 mei 2006, 16:23:45 ---
--- Citaat van: parttime veggie op 06 mei 2006, 15:40:43 ---Ben inmiddels alweer een kilo aangekomen, nu dus al 2 >:( en dat terwijl ik juist gewicht weg wilde.
--- Einde van citaat ---
Sleutel tot afvallen is (meer) bewegen. Je kunt minder eten tot je een ons weegt, maar zonder beweging is het geen resultaat voor de langere termijn...
--- Einde van citaat ---
1x per week aqua joggen, 1x per week buikdansen, elke dag 1 uur intensief yoga en dan nog de huishoudwerkzaamheden en wat ik verder nog afloop.
Daar kan het niet aan liggen, maar bedankt voor je reactie ;)
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie