Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Vegetarisch eten en een hongergevoel?

<< < (7/14) > >>

Hizikigrrrl:
Misschien moet je eens opschrijven wat en hoeveel je dagelijks eet? Dan heb je er beter kijk op.

Anna:
Hoi part time veggie!

Ik kan me voorstellen dat je lichaam gewoon flink aan het wennen is! Maar alles went, het lijkt een flauwe zin maar het is wel waar!

Probeer inderdaad veelzijdig te eten, probeer verschillende recepten uit. Wat mij vult en wat ook echt heel erg lekker is de: "portabella mushroom". Ik woon op dit moment in Amerika en had dit in Nederland nog nooit gegeten! Het is een grote paddestoel, ongeveer zo groot als je hand (zonder vingers  ;)) en is vrij donker van kleur.

In Amerika gebruiken ze die portabella mushroom vaak ook op vegetarische sandwiches. Het heeft ongeveer de groote van een hamburger en heeft een goede "bite".

Je zou eens kunnen kijken of je die in NL kunt vinden! Ze zijn lekker met rijst en andere groenten, of op een salade, of op een lekker broodje. Je kunt ze bakken in wat olijfolie en wat kruiden met wat peper, en een klein beetje zout...maar je kunt ermee doen wat je wilt!

parttime veggie:
Bedankt voor de tips!

Heb mijn dagmenu inderdaad eens opgeschreven en ben nu aan het lijnen en kom op 1300 kcal uit.
De verborgen kalorieën heb ik ontdekt zitten in de koolhydraten die ik meer ben gaan eten om de honger te compenseren.
Ook zit veel vet in bv. Alpro soya chocodrank, nooit op gelet...?
En de olijfolie is nu ook gehalveerd op de sla.
Verder heb ik besloten wat ik in een ander draadje schrijf dat ik me toch 1x per week bio - rundergehakt gun.
Wat ook zou kunnen meewerken aan de kilo's die ik ben aangekomen is mijn antibioticakuur die ik geslikt had. Je schijnt er vocht van vast te houden??
Kortom, ik ben weer bezig met mijn balans te vinden en ga door en wie weet ben ik over een tijde echt wel een fulltime veggie...of niet? ::)

Selly:

--- Citaat van: parttime veggie op 09 mei 2006, 17:45:02 ---
Heb mijn dagmenu inderdaad eens opgeschreven en ben nu aan het lijnen en kom op 1300 kcal uit.

--- Einde van citaat ---

:o Een mens heeft 2000 per dag nodig! Geen wonder dat je honger hebt.

Dee:
Dat hangt af van wat je zoals doet op een dag. 2000 zou voor mij veel te veel zijn, daar kom ik echt niet aan. Als je dan nog lijnt, lijkt 1300 mij wel ok. Honger is natuurlijk niet goed, maar dat kan je bestrijden met veel groenten te eten, er zijn varianten die zo goed als geen kcal bevatten.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie