Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond
Vegetarisch eten en een hongergevoel?
Gwennepen:
Ik vroeg een keer aan iemand waar ik vegetarisch voor had gekookt of hij iets gemist had aan het ontbreken van vlees,en toen dacht hij na en hij zei:Het kauwen.Misschien dat als je minder hebt moeten kauwen dat je je minder bevredigd voelt.Ik vond het een best wel logisch antwoord.
Sanja:
--- Citaat van: parttime veggie op 01 mei 2006, 11:48:09 ---Maar waar raken jullie dan wel vol van?
--- Einde van citaat ---
Eiwitten dus!
Hizikigrrrl:
--- Citaat van: parttime veggie op 01 mei 2006, 11:48:09 ---
Maar nu blijkt dat ik op 1 week tijd zelf een kilo erbij heb ???
--- Einde van citaat ---
1 Week zegt nog niet alles. Misschien heb je wel gewoon minder lichaamsbeweging gehad?
veggiesara:
Afvallen hangt nou eenmaal niet enkel af van vlees :) (jammer genoeg, anders zouden we het vrij makkelijk hebben :P)
Maar het is wel zo als je langer kauwt op je eten, dat je dan sneller vol zit.. Met iets kazig zit ik wel vrij snel vol (maar dat is soms ook vrij vet :-\).. Of ehm.. ovenschotels in het algemeen eigenlijk.
Sanja:
--- Citaat van: paperlove op 01 mei 2006, 15:06:44 ---Maar het is wel zo als je langer kauwt op je eten, dat je dan sneller vol zit..
--- Einde van citaat ---
Je maag geeft pas na ongeveer 20 minuten een seintje aan je hersenen dat 'ie vol zit. Als je langer kauwt, doe je langer over je maaltijd (en je bent je er bewuster van dat je eet) dus dan heb je meer kans dat je tijdens je maaltijd dat seintje nog krijgt.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie