Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Hoe ver ga jij in het maken van keuzes?

(1/13) > >>

parttime veggie:
- Vlees heb je van je menu geschrapt want je kunt het niet meer aan om een dier te eten.- Medicijnen slik je niet meer, want die arme aapjes lijden onnodig, dus dan maar 'last' van hoge bloeddruk, hooikoorts of misschien ben je wel zo depressief dat je aan de anti-depressiva moet, maar dan liever ziek zijn.
- Je kleding is ook zo'n punt, want je weet dat het merendeel in de arme landen gemaakt wordt en tja, die mensen werken zich te pletter voor een hongerloon, en dat wil je niet, dus....geen kleding?- Hetzelfde geld voor je ondergoed. Katoen gebleekt met o/a chloor en optische witmakers zodat het er 'mooier' uitziet...? Nee, dan maar ongebleekt katoen, lekker puur natuur, en ach, dat beetje meer geld betaal je graag, want je verdient toch royaal.
- Leren schoenen, jassen, tassen = allemaal verleden tijd, voor jou hoeft geen dier meer dood!!- Natuurlijk sla je geen mug of vlieg meer dood als die je lastig valt, want heeft niet ieder dier recht op leven?
- Make-up, en alle overbodige verzorgingsprodukten en haarverf is allemaal onnodig leed voor de konijntjes en aangepraat door de commercie.
Nee, jij kiest voor een gezonde natuurlijke huid met natuurlijke cremes, schampo's en grijze haren, want laten we eerlijk zijn: met een stuk ouderwetse zeep kom je heel ver.- En je huis schoonmaken je was doe je natuurlijk met milieuvriendelijke produkten zodat het milieu niet belast wordt.
- Oh ja, voor ik het vergeet, de auto. Die doen we weg, want hierdoor wordt de ozonlaag dunner en ook daar ben jij verantwoordelijk voor.

Zomaar een paar voorbeelden die me te binnen schoten.
Een beetje met spot beschreven maar.... is dat wel zo?
Ben wel eens benieuwd hoe ver jullie gaan in het bewust kiezen voor een betere wereld voor jezelf en anderen? ;)

Wildflower:
Hoi,

Aangezien je benieuwd bent naar onze meningen, hier is die van mij:

- Vlees: eet ik inderdaad niet, en ik voel dat niet als een gemis. Ik hou van lekker eten maar daarvoor hoeven er geen dieren te lijden;
- Medicijnen gebruik ik natuurlijk als ze nodig zijn. Dus niet voor iedere scheet zo'n zelfhulpgeneesmiddel, pilletje voor zus, smeerseltje voor zo. Maar met een ideologische strijd 'me against the pharmaceuticals' benadeel je alleen jezelf, hoewel ik proefdiergebruik natuurlijk afkeur;
-Kleding wordt idd gemaakt door arme mensen/kinderen en dat is inderdaad af te keuren, maar ik zie er toch graag leuk uit. Dat wil niet zeggen dat je moet overdrijven en ontieglijk veel kleren moet kopen (a la de gemiddelde voetbalvrouw, sorry voor de generalisatie ;D maar je snapt wat ik bedoel);
-Leren jassen/tassen: zijn gemakkelijk te vermijden;
-Leren schoenen zijn dit vaak niet. Op zich keur ik dit af maar ik ga niet heel Nederland afreizen voor een paar comfortabele en hippe niet-leren schoenen (hoewel ik onlangs twee leuke paren heb aangeschaft, zonder al te veel zoekwerk, zo moeilijk is dit dus niet);
-Make-up/cremes/persoonlijke verzorging: onontbeerlijk!  ;) Maar wel proefdiervrij graag!
-Auto: heb ik niet (helaas  ;)) maar het liefst een die zo milieuvriendelijk mogelijk is.

Kortom: mijn mening is dat je een balans moet vinden tussen je persoonlijke belangen en die van de wereld om je heen. Maar soms moet je gewoon 'onverantwoorde' keuzes maken, dat is inherent aan het feit dat je op de aardbol rond loopt.

Groetjes!

P.S. Hoe krijg je zo'n tekst onder je gebruikersnaam? (bij jou dus 'doorzetter').

parttime veggie:
Thanks Wildflower, leuk om te lezen  ;)

Who's next?

Aiko:

--- Citaat van: Wildflower op 15 mei 2006, 15:10:32 ---P.S. Hoe krijg je zo'n tekst onder je gebruikersnaam? (bij jou dus 'doorzetter').

--- Einde van citaat ---

Dat moet je verdienen. De titel wordt je toegekend door een boze of aardige moderator of administrator.

Wildflower:
OK Aiko, bedankt voor je reactie. Ik was gewoon nieuwgierig. Ik vond de benaming 'Doorzetter' al goed passen bij onze parttime veggie.  :D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie