Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Hoe ver ga jij in het maken van keuzes?

<< < (3/13) > >>

Marga:
zelf eet ik geen vlees, en koop make-up wat niet op dieren wordt getest en ik probeer zoveel mogelijk de natuur in ere te houden door dankbaar te zijn voor wat er is en wat ik allemaal heb...

Ik respecteer mensen die wel vlees eten, ik zou graag zien dat mensen meer bewust waren van hoe de bioindustrie in elkaar steekt en ik vind dat wij mensen ver van de natuur af staan, we voelen ons superieur en denken dat we alles maar mogen nemen wat wij willen...

Maar ik hou het gewoon bij mezelf...  verbeter de wereld, begin bij jezelf.... en om alles te doen lijkt me onmogelijk.. ik kan soms ook wel gek worden van gedachten wat allemaal niet goed is voor het milieu... maar kleine beetjes helpen ook al...

Sam:
Over deze dingen zijn individueel al veel draden maar ik wil het best even samenvatten:

Geen vlees, gelatine etc
Medicijnen: alleen bij heftige koppijn of op recept
Leer: nepleren bank (eerst katoen), geen leren accesoires. Schoenen: zie schoenendraad, sta op het punt na jaren overstag te gaan wegens enge uitslag ende walm door plastikke schoenen
Make-up: voldoende dierproefvrij te krijgen!
Kleding: koop redelijk weinig maar dan wel wat ik wil, niet eko. Doe er jaaaaaaren mee
Auto: alleen voor duiken
Vliegen, muggen, spinnen: alles wordt buiten gezet. Ik sla nooit iets of iemand dood. Je kan alles wel dood gaan slaan waar je last van hebt (geen beginnen aan  ;D) Enige uitzondering: kakkerlakken maar dat was een strijd van leven op dood, de kakkerlakken waren met heel velen tegen 1 en toen wist ik geen andere uitweg :-[

Overigens vlieg ik voor mijn werk regelmatig waardoor ik honderdenmalen meer milieuschade veroorzaak voor mijn werk dan prive, en daarmee alle prive maaatregelen het milieu te ontzien erbij in het niet vallen...

edit: huis schoonmaken is met bijna allemaal eko producten behalve als het op is en ik weekends weg ben en dus niet naar de natuurwinkel kan.

parttime veggie:

--- Citaat van: Marga op 16 mei 2006, 12:20:11 --- ik probeer zoveel mogelijk de natuur in ere te houden door dankbaar te zijn voor wat er is en wat ik allemaal heb...

ik zou graag zien dat mensen meer bewust waren van hoe de bioindustrie in elkaar steekt en ik vind dat wij mensen ver van de natuur af staan, we voelen ons superieur en denken dat we alles maar mogen nemen wat wij willen...

--- Einde van citaat ---

Complimenten, wat een inzicht en mooie instelling heb je!! ;)

Marga:
Nou, bedankt..... (verlegen) hihi

Gelukkig ben ik niet de enige en zijn er meer mensen die zo denken... het gaat wel de goede kant op! Er komen steeds meer vegetarische producten en er komt meer reclame over dierproeven enzo..

ben trots op ons    :D

Hausfrau:
Ik doe mijn best om de wereld zo min mogelijk schade te berokkenen, beter kan ik het niet.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie