Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Hoe ver ga jij in het maken van keuzes?
Ivy:
Vlees
Geen vlees en geen vis, zo min mogelijk kaas (met stremsel dan) en gelatine.
Biologische of vrije utiloop eieren..
Voor de rest ook wel af en toe biologische groente enzo, als mn budget het toe laat..
Medicijnen:
Ik gebruik ibuprofen misschien iets te vaak... En gebruik de pil.. En verder wel als ik gewoon echt ergens last van heb... laatst zalfje tegen een huidinfectie.. ik ga toch echt niet wachten tot de pijn na een paar weken voorbij is...
kleding:
Tja.. ik wil wel verantwoorde producten kopen, maar weet niet zo goed waar ik het in de stad moet zoeken.. Ben zo'n blauwe knoop (die staat voor verantwoorde kleding) nog nooit tegen gekomen..
Maar bont ofzo dat draag ik sowieso niet
Leren schoenen, jassen, tassen
Jassen en tassen koop ik absoluut geen leer... kan ik makkelijk zonder. Schoenen wordt wat moeilijker dus die heb ik wel in leer... Maar ik heb niet een hele kast vol met schoenen staan..
Make-up, en alle overbodige verzorgingsprodukten
zo veel mogelijk proefdiervrij
de auto
Ik hou absoluut niet van autorijden, dus daarom alleen al vermijd ik het.. Mijn vriend reist sinds een paar maanden met de trein naar zn werk. En verder proberen we toch wat meer de fiets te pakken..
Huisdieren
Wij hebben een hond, hamster en parkiet. Ik probeer het hokje van de parkiet altijd wel open te zetten (als er geen was hangt). Maar ik denk dat we na deze parkiet geen nieuwe nemen, toch een beetje zielig zeker nadat zn vriendje een half jaartje geleden is overleden.
Hamster heb ik sinds kort in een grotere kooi gestopt zodat ie meer kan rondrennen..
Hond loop ik veel mee en verzorg ik naar mijn idee ook goed
Koen:
Misschien is dit topic verkeerd geplaatst, maar ik dacht: medicijnen "eet" je toch ook.....
Over een tijdje moet ik een kies laten trekken bij de chirurg in het ziekenhuis, dus toen ik belde om een afspraak te maken vroeg ik gelijk of de behandeling wel "veganistisch" was.
Gelijk verbazing aan de andere kant van de lijn, in de 8 jaar dat ze er werkt was ik de eerste die er naar vroeg.... (Zou ik dan toch de enige veganist in Spijkenisse e.o.zijn......?!)
Mn Tandarts zat ook even te fronzen toen ik vroeg of de verdoving die hij geeft veganistisch was..... (In sommige aneasthesia(?) zitten dierlijke stoffen).
Ik vroeg mij gelijk af hoe andere "soortgenoten" hier mee omgaan, en hoe ver ga je er mee?
Ik ben nu zo rond de 22 van de 35 jaar veganist (principieel) en slik, spuit, smeer en eet eigenlijk nooit medicijnen (en dat wil ik graag zo houden...).
Gelukkig zijn de meeste medicijnen wel synthetisch, maar niet alle. (En opzoeken op internet is zo simpel nog niet met medicijnen....:-( )
Ikzelf vrees meer voor mn eigen principes dan voor de kwaal die ik misschien ooit ga krijgen.
Wie heeft hier ook moeite mee? Het blijft bij mij een beetje malen in mn hoofd.
Koen.
(ps. Naproxen van Aleve is veganistisch gelukkig...)
LelleL:
Ik ben dan niet veganistisch, maar heb er soms ook moeite mee. Medicijnen die ik nou eenmaal nodig heb, die zal ik er niet voor laten.
Heb er een keer naar gevraagd bij mn dermatoloog. Die wist wel antwoord te geven en vond het dat ik me kan herinneren geen rare vraag.
Lady d'Arb@ñville:
Voor mijn gevoel gaat dit toch ernstig de kant uit van het jezelf (en anderen) zinloos moeilijk te maken door ad absurdum aan dat soort principes vast te houden. Als je dagelijks medicijnen slikt, goed, dan kan ik me voorstellen dat je een verantwoorde samenstelling in een verantwoorde capsule wil hebben. Maar voor een enkele verdoving voor een operatie... dan ben je roomser dan de paus. Stel jezelf eens de vraag wat je zou doen als je bijvoorbeeld dagelijks insuline nodig zou hebben (nu is dat tegenwoordig biochemisch zonder de tussenkomst van varkens te produceren, maar stel dat die varkens nog wel nodig waren).
koekje:
Er zal ook geen kaakchirurg zijn die de kies zou willen trekken zonder je eerst te verdoven.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie