Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Hoe ver ga jij in het maken van keuzes?

<< < (7/13) > >>

Draek:

--- Citaat van: koekje op 11 december 2009, 00:10:15 ---Er zal ook geen kaakchirurg zijn die de kies zou willen trekken zonder je eerst te verdoven.

--- Einde van citaat ---

Bij de kaakchirurg kom je meestal ook omdat de kies gedraaid ligt e.d. Dus daar is vaak al lastiger om te trekken. Bij mij was die er echter zo uit. Kon echt wel zonder verdoving zo achteraf bekeken. Maar je hoort wel verhalen van anderen waarbij het dus een martelpraktijk wordt om kies te trekken. Daar is verdoving dan wel goed :)

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: Draek op 13 december 2009, 00:52:15 ---Vergeet niet.. medicatie is er niet dankzij dierproeven gekomen, maar ondanks dierproeven... helaas gewoon een fase in die route en totaal overbodig.

--- Einde van citaat ---

Schei toch eens uit met het als feit presenteren van persoonlijke meningen en wensgedachten. Een stelling als deze is slechts in een handjevol gevallen enigszins aannemelijk te maken, en voor het overige is het lariekoek. (Naar mijn mening dan, he? :P)
Ik zie heus ook liever andere methoden om medicijnen te onderzoeken, en langzaam maar zeker zullen zich ongetwijfeld steeds meer mogelijkheden daartoe aandienen, maar je doet met zo'n ongenuanceerde stelling wel erg veel onrecht aan de geschiedenis van medicijnontwikkeling.

Draek:

--- Citaat van: Urb@ñus op 13 december 2009, 14:42:19 ---
--- Citaat van: Draek op 13 december 2009, 00:52:15 ---Vergeet niet.. medicatie is er niet dankzij dierproeven gekomen, maar ondanks dierproeven... helaas gewoon een fase in die route en totaal overbodig.

--- Einde van citaat ---

Schei toch eens uit met het als feit presenteren van persoonlijke meningen en wensgedachten. Een stelling als deze is slechts in een handjevol gevallen enigszins aannemelijk te maken, en voor het overige is het lariekoek. (Naar mijn mening dan, he? :P)
Ik zie heus ook liever andere methoden om medicijnen te onderzoeken, en langzaam maar zeker zullen zich ongetwijfeld steeds meer mogelijkheden daartoe aandienen, maar je doet met zo'n ongenuanceerde stelling wel erg veel onrecht aan de geschiedenis van medicijnontwikkeling.
--- Einde van citaat ---

Nee, dit is gewoon goed te onderbouwen. Dierproeven zijn enorm overgewaardeerd...

Lady d'Arb@ñville:
Ik zeg niet dat dierproeven niet overgewaardeerd zijn, maar je moet werkelijkheid niet door fictie gaan vervangen. En nogmaals, die onderbouwing mag misschien voor een beperkt aantal gevallen / soorten onderzoek opgaan (of liever gezegd: niet onaannemelijk zijn), maar dat kan je natuurlijk niet generaliseren tot alle onderzoek waar dierproeven voor gedaan werden of (moeten) worden.

Draek:

--- Citaat van: Urb@ñus op 13 december 2009, 15:55:47 ---Ik zeg niet dat dierproeven niet overgewaardeerd zijn, maar je moet werkelijkheid niet door fictie gaan vervangen. En nogmaals, die onderbouwing mag misschien voor een beperkt aantal gevallen / soorten onderzoek opgaan (of liever gezegd: niet onaannemelijk zijn), maar dat kan je natuurlijk niet generaliseren tot alle onderzoek waar dierproeven voor gedaan werden of (moeten) worden.

--- Einde van citaat ---

Dierproefresultaten zijn niet toepasbaar voor mensen. Dat geld voor alle soorten onderzoek voor mensen. Kortom niet nodig. (misschien een harde stelling voor sommige, maar ga maar eens erin verdiepen, dan krijg je deze mening ook ;))

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie