Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Hoe ver ga jij in het maken van keuzes?

<< < (9/13) > >>

Draek:
Zal het daar niet aan liggen? ;) Dat die nep was :)

Ik geloof dat nu alle grote merken kwaliteitsvoetbalschoenen hebben die van synthetische materialen gemaakt zijn.

Bat:
deze dus niet. ik heb ze in een adidas winkel te Turkije gekocht...

tegenwoordig dragen veel voetballers schoenen van kangoeroe leer...schijnt beter te zijn.

Draek:
Dat is dan jammer. Denk dat er wel goede niet-leren voetbalschoenen zijn.

Kangoeroeleer.. dat is niet nieuw. Word al heel lang gebruikt.

mirandaaatje:
Ik ben van mening, dat als je geen vlees meer eet, proefdiervrije producten gebruikt en geen medicijnen vanwege het dierenleed, dat het toch niet uitmaakt. Het meerdendeel van de wereld bevolking blijft het wel gewoon doen, er zullen altijd dieren geslacht worden, dieren misbruikt worden voor proeven enzo. Wij kunnen dit niet veranderen helaas.

Kiwi:
Als iedereen zo zou denken zou het inderdaad niet uitmaken. Er veranderen wel degelijk dingen, al merk je het misschien niet meteen. Voorbeeldje: vroeger kon je in elke supermarkt legbatterij-eieren kopen. Dat kan nu niet meer; er zijn nu alleen nog scharrel-, vrije uitloop- en bio-eieren te koop. Als mensen niet hun best hadden gedaan om kippen een beter leven te geven zouden er nu nog steeds legbatterij-eieren te koop zijn. En zo veranderen er meer dingen; er is nu overal scharrelvlees te koop, dat was een x-aantal jaar geleden ook nog een uitzondering. Maar die veranderen alleen maar omdat er mensen zijn die bewust kiezen voor een leven zonder vlees en zonder dierproeven. Als iedereen er gewoon maar op los zou leven en zijn of haar ogen zou sluiten voor de misstanden in deze wereld zou er inderdaad niets veranderen, omdat fabrikanten dan alleen maar kijken naar wat het goedkoopst is, en niet naar wat het meest diervriendelijk is.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie