Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Hoe ver ga jij in het maken van keuzes?

<< < (2/13) > >>

brenda_lelie:
-vlees
uiteraard niet, wel zuivel en kaas, maar uitsluitend biologisch en vegetarische kaas. Ook geen gelatine. Hoewel ik als ik bij anderen eet niet zo streng ben wat stremsel en gelatine betreft. Mensen die moeite doen om lekker voor me te koken wil ik verder niet lastigvallen, en soms zondigen mag best. Verder is al mijn andere eten ook biologisch
-medicijnen
ik gebruik alleen de pil, weet niet hoe vega die is. Verder ben ik zeer terughoudend in het gebruik van medicijnen maar ik ben dan ook bijna nooit ziek
-kleding
Ik heb me erin verdiept, heb twee kuyichi broeken, wat shirts besteld bij greenpeace van biologische katoen. Handdoeken van biokatoen. Verder koop ik veel bij de hema omdat ik denk dat het daar wel oke is. Ik mis nog de toegankelijkheid van biologische kleding, het is moeilijk te verkrijgen.
-leren schoenen
Alleen mn bergschoenen, daar loop ik ook al heel lang en vaak op en omdat ik mn andere schoenen bijna nooit aan heb koop ik ook nooit schoenen omdat er dus nooit schoenen kapot gaan
-creme's shampoo make-up
alles van de biologische winkel
shampoo van herbelle, douchegel van urtekram, creme van De Rit (honingcreme) make-up gebruik ik niet, natural beaty :)
-schoonmaken
Alles van ecover, probeer mn huisgenoten er ook mee kennis te laten maken door het overal neer te zetten (handzeep op wc, wc-reiniger, afwasmiddel in keuken)
-auto
Hebben we niet, bewust niet. Ik vind het het geld niet waard, maar vooral de milieuvervuiling staat me tegen, en de onnuttigheid ervan ook. En ik ken mezelf, áls ik een auto zou hebben zou ik niet meer fietsen en nu fiets ik wat af.

Persoonlijk vind ik dat ik wel goed bezig ben. Mijn motto is leven en laten leven. Dring andere mensen niks op maar laat ze wel dingen zien.

Lady d'Arb@ñville:

--- Citaat van: parttime veggie op 15 mei 2006, 13:38:00 ---- Je kleding is ook zo'n punt, want je weet dat het merendeel in de arme landen gemaakt wordt en tja, die mensen werken zich te pletter voor een hongerloon, en dat wil je niet, dus....geen kleding?
--- Einde van citaat ---

Ja dat vind ik altijd zo'n moeilijk punt. Je kan natuurlijk een veelvoud uitgeven voor kleding, terwijl je weet dat de opbrengst ten goede komt aan mensen die al boven het bestaansminimum uitstijgen. Maar is dat beter dan die arme mensen zich tenminste nog voor een hongerloontje uit de naad te laten werken?

Gwennepen:
Wij hebben het niet slecht,maar zijn ook niet zo bemiddeld dat we bij alles de meest verantwoorde keus kunnen maken,want vaak is verantwoord duurder.Dus houd ik het gewoon een beetje tussenin en ga ik en naar de Aldi en naar de natuurwinkel.Koop ik van alles bij Zeeman en Action maar ook bij de wereldwinkel.Wij hebben een auto maar zullen die nooit voor de bakker op de hoek gebruiken.Omdat mijn oudste zoontje astma heeft hebben we een leren bank.Nou hoor ik jullie denken;neem dan nepleer,maar op zo,n bank moet je wel goed kunnen stoeien en dan ben je met nep gauw klaar,dan kan ie na 1 jaar naar de sloop en dat is dan weer slecht voor het milieu.Ik geef dan ook nog de voorkeur aan 2e hands maar in die tijd was er even niks voorhanden dus het zij zo.Dus als het over onze gezondheid gaat gaat dat wel eens ten koste van het dier.Dierproefvrije cosmetica is tegenwoordig zo makkelijk en goedkoop te krijgen dat je wat dat betreft niet hoeft na te denken wat je gaat kopen.Dat spreekt voor zich!

parttime veggie:

--- Citaat van: parttime veggie op 15 mei 2006, 13:38:00 ---Natuurlijk sla je geen mug of vlieg meer dood als die je lastig valt, want heeft niet ieder dier recht op leven?
--- Einde van citaat ---

Die vlieg daar hoor ik niks van  ;D
In mijn geval probeer ik vliegen en wespen naar buiten te 'jagen'.
Een mug gaat wel er aan als die me lastig valt : ik zeg dan altijd tegen mezelf: even een moord plegen  :D
, sorry muggetje :(

Wat dat woordje 'doorzetter' aan gaat bij mijn profiel, ik heb echt geen idee???  ??? wie het er gezet heeft en wat de reden is...

Leuk om jullie reacties te lezen, ben benieuwd naar meer...?

parttime veggie:

--- Citaat van: Gwennepen op 15 mei 2006, 18:35:30 ---hebben we een leren bank.
--- Einde van citaat ---

Verhip, daar zeg je wat, is ook van een dier  ::), niet bij stil gestaan Gwennepen, ik gooi die van mij maar de deur uit  ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie