Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Hoe ver ga jij in het maken van keuzes?
RvO:
--- Citaat van: mirandaaatje op 24 maart 2010, 21:45:20 ---Legbatterij eieren zijn te herkennen aan een merkteken, .....
--- Einde van citaat ---
Ter info:
Op ieder ei moet een stempeltje staan met een code. De betekenis van de code vind je hier: nl.wikipedia.org/wiki/Eicode.
Tsja. Tegen oplichters helpt natuurlijk geen code.
--- Citaat van: mirandaaatje op 24 maart 2010, 21:45:20 ---Daarnaast bestaan er nog alijd legbatterijen, dus waar gaan die eieren heen?
--- Einde van citaat ---
De meeste "batterij-eieren" gaan naar de industrie (denk mayonaise).
En verder naar de supermarkt, de goedkoopste meestal, onderin de schappen gewoonlijk.
Groet, RvO
Kiwi:
--- Citaat van: RvO op 24 maart 2010, 21:59:28 ---En verder naar de supermarkt, de goedkoopste meestal, onderin de schappen gewoonlijk.
--- Einde van citaat ---
Nee dus, dat is wat ik in mijn eerste bericht dus al schreef: er zijn in supermarkten géén legbatterij-eieren meer te koop!
RvO:
--- Citaat van: Kiwi op 24 maart 2010, 22:04:23 ---
--- Citaat van: RvO op 24 maart 2010, 21:59:28 ---En verder naar de supermarkt, de goedkoopste meestal, onderin de schappen gewoonlijk.
--- Einde van citaat ---
Nee dus, dat is wat ik in mijn eerste bericht dus al schreef: er zijn in supermarkten géén legbatterij-eieren meer te koop!
--- Einde van citaat ---
Sorry, ik had jouw opmerking niet gezien. Ik viel een beetje middenin deze draad.
Maar ik meen dat ik vandaag nog batterij eieren zag.
Morgen of overmorgen ga ik het controleren.
Groet, RvO
RvO:
--- Citaat van: RvO op 24 maart 2010, 22:09:59 ---Morgen of overmorgen ga ik het controleren.
--- Einde van citaat ---
OK, belofte maakt schuld.
Bij de Appie, Aldi en Hema geen kooi-eieren gevonden.
Zelfs niet in de goedkoopste doosjes.
En de stempeltjes op de eitjes klopte steeds met de tekst op de doosjes (niet allemaal gecontroleerd ;)).
Groet, RvO
Sam:
Speurneuzen van Wakker Dier hebben dit jaar geen eieren uit legbatterijen in de schappen van supermarkten kunnen vinden
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie