Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu
Koeien
parttime veggie:
Thanks Draakje ;)
maar.........ik ben er nog niet helemaal uit.
Als ik het dus goed begrijp worden alle koeien eerst voor de melk gebruikt en daarna geslacht en leven ze dus gemiddeld 5 jaar.
Zijn er dan niet speciaal koeien die gefokt worden voor het vlees aleen?
En zouden die koeien dan allemaal echt 5 jaar op stal staan zonder een grassprietje gezien te hebben??? :o
Dat kan ik me helemaal niet voorstellen.
Waar heb jij die informatie dan vandaan, is er een site misschien?
bambi:
volgens mij mogen bio-koeien wel naar buiten.
dit weekend zijn ze weer te bekijken, kan je het vragen.
Aiko:
--- Citaat van: parttime veggie op 13 juni 2006, 21:10:09 ---Als ik het dus goed begrijp worden alle koeien eerst voor de melk gebruikt en daarna geslacht en leven ze dus gemiddeld 5 jaar.
Zijn er dan niet speciaal koeien die gefokt worden voor het vlees aleen?
En zouden die koeien dan allemaal echt 5 jaar op stal staan zonder een grassprietje gezien te hebben??? :o
Dat kan ik me helemaal niet voorstellen.
--- Einde van citaat ---
Natuurlijk kun je je dat wel. Beeld je maar eens in wat veruit het goedkoopste is voor de boer, wat tevens de beste manier is om het een en ander in de hand en gaten te houden. Dat is niet de beesten verwennen en een eigen gang laten gaan. Derhalve; de beesten zitten over het algemeen opgesloten in een hok tot het eind van hun economische leven. Het sleutelwoord hier is 'economische'.
parttime veggie:
--- Citaat ---Natuurlijk kun je je dat wel. Beeld je maar eens in wat veruit het goedkoopste is voor de boer, wat tevens de beste manier is om het een en ander in de hand en gaten te houden. Dat is niet de beesten verwennen en een eigen gang laten gaan. Derhalve; de beesten zitten over het algemeen opgesloten in een hok tot het eind van hun economische leven. Het sleutelwoord hier is 'economische'.
--- Einde van citaat ---
Het spijt me, maar ik dacht echt dat de koeien ook buiten kwamen.
Nogmaals : 5 jaar op een stal staan zonder buitenlucht en gras....ik ben alweer eens geschokt :o :o :o
Lovelocker:
--- Citaat van: bambi op 13 juni 2006, 21:12:30 ---volgens mij mogen bio-koeien wel naar buiten.
dit weekend zijn ze weer te bekijken, kan je het vragen.
--- Einde van citaat ---
volgens mij moeten bio-koeien naar buiten willen ze bio zijn.
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
[*] Vorige pagina
Naar de volledige versie