Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Koeien

<< < (9/13) > >>

Lovelocker:
Met alle respect(echt), Draak: je punt is gemaakt. Ik kan ook niet helpen dat het mij een beetje irriteert. Iemand komt op mij over (met alle respect) als wat naief in deze en dan krijgt zij veganistisch gekleurde info over zich heengestort. M.a.w.: ik denk dat het verwijt aan de zuivelindustrie ook een vorm van projectie is. De waarheid zit er ergens tussen, ik weet ook niet precies waar.
Dus dan moet ik ook weer even. En daarvan zijn er meer, hier. Die dan weer even moeten  :-*
Je bent hier nu eenmaal in gemeleerd gezelschap. Op het veganistisch forum zullen mensen posten: ja, ja, dat is natuurlijk zo, of nog een beetje erger.

Sanja:

--- Citaat van: J@n op 15 juni 2006, 17:16:20 ---Mag het weer on topic? Het is vanzelfsprekend dat veganisten zuivel verketteren en dus het Voedingscentrum willen dissen, dat weten we nu wel.

--- Einde van citaat ---

Maar dat is toch on topic? Iemand vroeg hoe de omstandigheden van melkkoeien zijn. Daar wordt antwoord op gegeven. Met dat antwoord  kun je het mee eens zijn of niet, maar daarom hoef je ook weer niet gelijk alle veganisten te gaan dissen.

J@n:

--- Citaat van: Sanja op 16 juni 2006, 11:45:16 ---
--- Citaat van: J@n op 15 juni 2006, 17:16:20 ---Mag het weer on topic? Het is vanzelfsprekend dat veganisten zuivel verketteren en dus het Voedingscentrum willen dissen, dat weten we nu wel.

--- Einde van citaat ---

Maar dat is toch on topic? Iemand vroeg hoe de omstandigheden van melkkoeien zijn. Daar wordt antwoord op gegeven. Met dat antwoord  kun je het mee eens zijn of niet, maar daarom hoef je ook weer niet gelijk alle veganisten te gaan dissen.

--- Einde van citaat ---

Het is niet on topic, want het gaat inmiddels al lang niet meer om de koeien, noch om de zuivelconsumptie, maar om de vermeende partijdigheid van het Voedingscentrum en de Gezondheidsraad.

Anticarne:
Het probleem van de koe in de bio(logische) industrie is voor mij :

De koe gefokt als vlees-product. Hieraan kleven een dozijn negatieve factoren die voor mij niet ethisch noch in het teken van gezondheid of het behoud van 't milieu te verantwoorden zijn.
Denk aan leefomstandigheden, slachtomstandigheden, gevaarlijke ziektes, gesjoemel met hormonen en voer, gebruik van hoogwaardige plantaardige eiwitten als veevoer voor een minimale opbrengst, ontbossing, mestoverschotten, etc.

Het gebruiken van het dier "koe" als melkfabriek en als de koe vervolgens helemaal is leeggemolken van haar leven, de koe tot hamburger verwerken.

Het gebruiken van de koe louter als product.

Koemelk is evil. Koemelk is bedoeld om de babykoe te zogen en nergens anders voor.
Door gebruik van hormonen en intensieve melkerij is de kwaliteit van koemelk ook nog eens zeer twijfelachtig. Koemelk staat nauw in verband met lactose-intolerantie, darmkanker en ziekte van Crohn. Koemelk bevat pus en bloed.

Genoeg voor mij om vrijwel geen zuivel te gebruiken.

Dee:

--- Citaat van: Anticarne op 22 juni 2006, 18:27:25 ---Koemelk is evil.

--- Einde van citaat ---
:heehee:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie