Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Koeien

<< < (2/13) > >>

parttime veggie:
Hoi Draakje,

Bedankt voor je reactie.
Wat ik niet goed weet is of melkkoeien ook gebruikt worden voor het vlees?
En is het inderdaad zo dat de koeien tegenwoordig meer binnen staan?
Hoe lang leven ze dan eigenlijk?
Dat uierbranden wist ik dus niet en dat van de kalfjes wel.

Wat het eten van melkprodukten aangaat ben ik niet zo streng voor mezelf en eet ik vooral bioprodukten omdat ik voor soya allergisch ben en ik wil toch iets eten.

Draek:

--- Citaat van: parttime veggie op 13 juni 2006, 15:52:06 ---Wat ik niet goed weet is of melkkoeien ook gebruikt worden voor het vlees?
--- Einde van citaat ---

De zuivelindustrie is de witte motor van de vleesindustrie. Dus is erg belangrijk.
Koeien gaan na 4 a 5 jaar naar slacht. Biologisch.. iets van 5 a 6 jaar. Gemiddeld is dat.

--- Citaat ---En is het inderdaad zo dat de koeien tegenwoordig meer binnen staan?
--- Einde van citaat ---
Ja.

--- Citaat ---Hoe lang leven ze dan eigenlijk?
--- Einde van citaat ---
4 a 5 jaar.

--- Citaat ---Wat het eten van melkprodukten aangaat ben ik niet zo streng voor mezelf en eet ik vooral bioprodukten omdat ik voor soya allergisch ben en ik wil toch iets eten.
--- Einde van citaat ---
Genoeg eten zonder soya en zuivel. Het zijn heus niet de enigste producten op de wereld hoor!

bambi:
He, draakje is terug!  :D

Draek:

--- Citaat van: bambi op 13 juni 2006, 19:22:09 ---He, draakje is terug!  :D

--- Einde van citaat ---

Af en toe....

Lovelocker:
 Je moet hem triggeren, bijvoorbeeld zo :cow:

Mijn mening: wil je alle koeienleed voorkomen, wordt je veganist.
Is je gezondheid soms net even belangrijker dan dierenwelzijn, dan kies je voor wat zuivel. Dat leed kun je zeer beperken door biologisch te kopen.
Koeien in de wei is goed voor heel wat andere dieren...bijvoorbeeld de weidevogels.
Wil je mensenleed voorkomen, trouwens, dan maak je er eind van. Leed hoort bij leven. Dat kun je natuurlijk beperken door dieren in een omgeving te houden waar ze dier kunnen zijn.
Wilde dieren lijden ook heel wat af, vaak nog meer dan huisdieren. Daar draag je dan alleen niet altijd zo'n zichtbare verantwoording voor.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie