Vegetarisch - voor iedereen > Dieren, natuur & milieu

Koeien

<< < (11/13) > >>

Draek:

--- Citaat van: T de Fr@ñce op 28 juni 2006, 14:03:40 ---
--- Citaat van: Miran op 28 juni 2006, 13:53:49 ---Waarom zou je, als boer zijnde, dan een koe laten slachten die niets opbrengt als zo'n koe nog niet eens op een derde van haar productieve leven is?

--- Einde van citaat ---

Misschien is de melkproductie na deze leeftijd dusdanig afgenomen, dat vervanging economischer is?
Of dat er andere redenen zijn waarom het onderhoud van de koe te duur wordt (veearts, medicijnen of zo)?
--- Einde van citaat ---

De beste melk is volgens mij in de eerste keren dat een koe een kalf krijgt. Dus dat zal wel met kwaliteiten te maken hebben. Maar er zullen wel nog meer redenen zijn.

--- Citaat ---(Terzijde: je moet Draakje een beetje kennen. Als hij vernomen heeft van een veeboer die zijn veestapel wegdoet omdat hij ermee stopt, dan is dat voor hem al voldoende om te verkondigen 'dat die cijfers van de industrie zelf afkomstig zijn'.)
--- Einde van citaat ---

Aparte zin... maar je kent me verder niet zo goed. Ik gebruik hier gewoon cijfers uit de industrie.

Harry:
Misschien moet je eens wat van die DVD's van "The Extremist" rondsturen, dan leren we je tenminste goed kennen. ;)

Anna:
Dit is niet echt direct een antwoord op de vraag van de bericht opener, maar ik weet wel dat ik zuivel zo min mogelijk wil gebruiken...om alle redenen die hier al genoemd zijn.

Mocht ik toch zuivel gebruiken dan koop ik zeker biologisch. Ook daar zitten nadelen aan maar is dan wel de betere optie! Voordat je je melk als biologisch mag bestempelen moet je aan allerlei regels voldoen, dus daar vertrouw ik dan maar op...ook is biologische melk gezonder voor je (voor zover koemelk gezond kan zijn) in melk zit hetgeen de koe eet, dus ik heb liever een biologisch gevoerde koe haar melk!

Wat ik erg jammer vind is dat in Nedelrand de soja produkten nog niet zo groots ontwikkeld zijn als hier in Amerika. Je hebt hier 2 liter pakken, soja melk, chocolade soja melk, vanille, light varianten en dat allemaal voor 4 dollar (ongeveer 3.40 Euro) en soja producten voor consumptie door mensen is in Amerika altijd biologisch! Dus jullie begrijpen wel: ik drink wat af hier  ;)

Ze voegen ook wat vitaminen toe en onder andere calcium en b12, dus ik ben gelukkig!

Ik hoop dat het in Nedelrand ook snel die kant op gaat. Want als ik het goed heb betaal je voor zo'n klein pakje soja melk in Nederland al snel 2,50, is het niet??

Draek:

--- Citaat ---Voordat je je melk als biologisch mag bestempelen moet je aan allerlei regels voldoen, dus daar vertrouw ik dan maar op...
--- Einde van citaat ---

Hier in NL heb je wel de regels natuurlijk, maar die regels worden gewoon overtreden. Is niet veel anders als in de VS.

In de VS is soja denk ook niet een product wat direct geassocieerd wordt met vegetariers toch?

Christiaan:

--- Citaat van: Draakje op 13 juli 2006, 10:19:33 ---
--- Citaat ---Voordat je je melk als biologisch mag bestempelen moet je aan allerlei regels voldoen, dus daar vertrouw ik dan maar op...
--- Einde van citaat ---

Hier in NL heb je wel de regels natuurlijk, maar die regels worden gewoon overtreden. Is niet veel anders als in de VS.

--- Einde van citaat ---
:shutup:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie