Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Vegetarisch om eetstoornis te maskeren

<< < (6/7) > >>

Lovelocker:
Bij die quote van Jan denk ik: "het kan, het kan ook niet". Het klinkt wat flauw, maar dat vind ik. Je kunt er van alles bij slepen. In ieder geval had ik als 15-jarige alleen die sociale faalangst van het rijtje. Mensen die vlees eten zijn natuurlijk eigenlijk ook best eng, dus dat verklaart misschien dan toch mijn keuze  ;)
Ik heb eerder het idee dat het rijtje met leeftijd te maken heeft.

Hizikigrrrl:
Anorexia ontstaat meestal in de jeugdjaren idd. De kans om het op volwassen leeftijd te krijgen zonder dat je ooit eetproblemen etc. hebt gehad, is erg klein.

Christiaan:

--- Citaat van: Draakje op 27 juni 2006, 13:40:36 ---
--- Citaat van: Christiaan op 27 juni 2006, 08:32:31 ---Het is toch duidelijk? Draakje kan niet aanvaarden dat het leven minder leuke kanten heeft, splitst de wereld in de "natuur", die alleen maar mooi en lief en aardig is, en de "maatschappij", die alle schuld krijgt. Om zijn harde uitspraken te verzachten zet hij overal een smilie achter ;)

--- Einde van citaat ---

Jij 'kent' mij niet dat moge duidelijk zijn.

--- Einde van citaat ---
Als ik jou niet ken, hoe kan jij dan al die uitspraken doen die jij doet over mensen?

novo:
Volgens mij komt het regelmatig voor dat mensen die al (een tijd) uit de puberteit zijn een eetstoonis ontwikkelen. De beschreven risicofactoren zijn dan pas later opgekomen. Ik denk dat het een kwestie is van genetische kwetsbaarheid en een samenloop van gebeurtenissen en ervaringen.
De maatschappij kan niet direct als schuldige worden aangewezen; zoals Bambi zei is het percentage mensen met anorexia al vele decennia gelijk gebleven (maar het aantal mensen met boulimia en Binge Eating Disorder neemt wel toe).

Indira:
ik vraag me af of het aantal BN en Binge echt toeneemt, of dat er meer openheid over is en minder wordt gemaskeerd, en daardoor het aantal ´geregistreerde gevallen´ hoger ligt.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie