Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Zwangerschap en vis/vlees eten?

<< < (3/5) > >>

smikkeltje:
als je echt denkt dat je er behoefte aan hebt moet je het zeker doen! ik eet zelf ook af en toe vis omdat ik me dan gewoon beter voel, en daar voel ik me dan ook niet diep schuldig over ofzo, je moet geen slaaf worden van je principes!!

Hausfrau:
Ik eet nog niet zo lang vegetarisch, dus over jarenlang zonder vlees/vis kan ik niet oordelen. Ik heb inderdaad wel tijdens mijn zwangerschap vis gegeten. Niet alleen vanwege een eventueel mangel aan, maar ook uit gemakzucht  :o.

Als je zwanger bent, heeft je lichaam soms behoefte aan zaken die ze normaal niet nodig heeft bovendien kan het door misselijkheid etc. soms moeilijk zijn de benodigde producten te eten (eieren  :pukey:) dus moet je naar alternatieven grijpen. Als jij dus behoefte hebt aan vis, tja doen dan maar. Je principes zijn goed, maar je moet je lichamelijk ook goed voelen.

Trouwens, mijn lichaam vroeg ook om vet eten zo nu en dan en daar heb ik ook gewoon gehoor aan gegeven (patat met pindasaus :hungry:) Ook dat is tijdens je zwangerschap anders. Anders was ik nooit boven de 70 kilo uitgekomen  :D

anjer:
@sybine
je kunt ook vervangers zoeken, als je behoefte aan de smaak van vis hebt; zoals sushi(rijst met zeewier en met augurken bijv.) of iets anders met zeewier bijv. dan kan je ook niet tegen je principes.toen ik zwanger was mocht ik geen banaan eten(volgens mijn cultuur was dat niet goed voor de baby) dus heb ik dat ook negen maanden vol gehouden.

M.:
Nou ben ik wel erg benieuwd naar jouw cultuur....

anjer:

--- Citaat van: Marla op 09 april 2006, 14:09:35 ---Nou ben ik wel erg benieuwd naar jouw cultuur....

--- Einde van citaat ---
het is hongkong's maar het is door mijn schoonouders ;D

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie