Vegetarisch - voor iedereen > Lekker gezond

Zwangerschap en vis/vlees eten?

<< < (2/5) > >>

willem:
Mijn beide kinderen zijn opgegroeid zonder vis of vlees. Dus ook nog in de tijd dat ze in de moederbuik zaten. Ze zijn kerngezond de wereld ingekomen.
Voor eiwit hoef je het niet te doen. Daar zijn genoeg alternatieven voor. Ook in de aanvullingen. Elke dag iets van granen en van peulvruchten. Hoeft niet meer in elke maaltijd, dat werd vroeger wel gezegd. Als je vegetarisch eet (dus ook zuivel en ei gebruikt) hoef je om B12 ook niet zo te denken, mits je drie cosumpties van dat soort per dag gebruikt. Anders moet je pillen als aanvulling gebruiken. Voor ijzer heeft de moeder van mijn kinderen (nu mijn ex, dus ik formuleer het daarom zo) elke dag een glaasje sap van gedroogde pruimen genomen. Ze had een hoger ijzergehalte dan bij het begin van de zwangerschap toen ze dit nog niet nuttigde. Roosvicee ferro is ook een prima alternatief. Verder eet gevarieerd, dat is gezonder dan elke dag vis eten zonder iets erbij.

Hizikigrrrl:
Dat je zin hebt in vis, betekent niet dat je lichaam het nodig heeft. Ik heb vaak zin in zoetigheid en snacks, maar het is niet goed voor me.

Sander:
Maar jij bent niet zwanger. ;)

J@n:

--- Citaat van: Sander op 21 maart 2006, 07:45:00 ---Maar jij bent niet zwanger. ;)

--- Einde van citaat ---

Dat weten wij niet. :)

Hizikigrrrl:
 ;D

Ik heb wel de bijbehorende buik :(.

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

[*] Vorige pagina

Naar de volledige versie